17 Ağustos 2024 Cumartesi

Bcp Temmuz/ Mutsuz Olmak Wilhelm Schmid




Bcp Temmuz konusundan en çok ilgimi çeken psikolojiydi. Psikoloji kitapları okumak her ne kadar zevkli olsa da bir zaman sonra sürekli kendini deşerken, olayları derinlemesine analiz ederken buluyorsun kendini. Kendi kendine teşhis koyman yetmezmiş gibi Yarım doktorun candan etmesi gibi sürekli psikoloji kitabı okuyan ve sonra da psikolog gibi teşhis yapıştıran insanlarla doldu etraf. Matbaa icat edilince sevinen kesimin aklına cehaletin de kitaplar aracılığıyla yayılacağı gelir miydi bilmem. Bu yersiz çıkışımın ardından kitaba gelmek istiyorum

Bu ay okuduğum kitap  Wilhelm Schmid'den Mutsuz Olmak kitabı. Wilhem beyin iletişim yayınlarından bir hayli kitabı çıkmış. Kendince bir kitlesi var. Kendiyle dost olmak kitabını zor bir zamanımda okumuştum ve bana iyi gelmişti. Bu kitabı da bir heves okumaya başladım. Ama okurken sürekli bir tanıdıklık hissi verdi satırlar. Günümüzde mutluluğun satıldığı, kedere izin verilmediği oysa ki insan tabiatının kedere de muhtaç olduğu tarzında söylemler vardı. Sonra Arthur Schopenhauer'ın Mutlu Olma Sanatı'nı hatırladım ki kesinlikle iki kitap birbirine çok ama çok benziyor. O kitapta da mutluluk için kedere ihtiyaç duyulduğu, devamlı mutlu olmanın aslında mutsuzluk olduğu tarzında bir söylem vardı. Kitap bana yeni bir şey katmadı. Önceki okuduklarımı anımsattı biraz da özgün bir şeyler bulamadım diye canım sıkıldı.

 Mutsuzluk ve mutluluk üzerinde bende en çok kafa açan şey yeni keşfettiğim ve çok sevdiğim Tülay Kök oldu. Tülay hanım youtube'da psikoloji üzerine videolar paylaşıyor ve çok hayatın içinden zihin açan fikirleri var. Kendim için sınırlar eğitimi videoları oldukça eğitici oldu. Mutlulukla ilgili de herkesin bir acı eşiği olduğu gibi mutluluk eşiği de olduğunu söylüyor. Nasıl ki belli bir mertebeden sonra ki acı bizim için katlanılamaz ise neşe de aynı şekilde. Bir anda her şey yolunda giderken bir can sıkıntısı çıkartan insanların sebebi bu.. O mutluluk hali ona yabancı geliyor ve kaldıramıyor. Benim hayatım için çok doğru ne zaman işler yoluna koyulsa B. mutlaka herkesi etkileyen ve can sıkan bir şeyler buluyor. Sıçanların dönme oyuncakları gibi kendi içinde bir döngüde. İnsan neyi duymak istiyorsa onu dinliyor. Bende Tülay Hanım'ın dediklerine ihtiyaç duymuşum kafama yatmış dinliyorum. Bir bakın derim. Havalar çok sıcak. Klimanın başında da beynim pörsüdü. Az agresif bir yazı bakmayın kusuruma.

İnsanlık tarihinin kitabında mutluluk bölümü pek ince, geri kalan bölüm pek kapsamlıdır. Bu orantıyı değiştirme is­teği kesinlikle desteklenmeye değer, onu tersine döndürme­yi istemek ise gerçekçi değildir.

Mutsuz kişi, modern vebaya yakalanmış demektir, cüzamlı gibi davranı­lır ona, insanlar ondan uzak durmayı tercih ederler.

Ne kadar çok insan, sırf m utlu olmala­rı gerektiğine inandıkları için mutsuz oluyordur acaba?

10 yorum:

  1. Mutluluk eşiği ilgi çekiciymiş. Bahsettiğin kanala da bakacağım. Öneri için teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  2. :) bizde herkes terapist hihi :) çok psikoloji okumak insana iyi gelmez tabiii :)

    YanıtlaSil
  3. Yine benlik bir kitap. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Yarım psikologlar tespitine o kadar çok katılıyorum ki... Ben psikolojik danışmanım ancak ben bile artık instagramda vs psikoloji sayfalarına denk gelince hızlıca sayfayı geçme ihtiyacı duyuyorum. Gerçekten takip ettiğim bir avuç insan dışında kimseyi takip etmiyorum. Yarım yamalak bilgilerle büyük söylemleri olan kişilere karşı içten içe çok kuruluyorum. Ben de agresifleştim galiba :)) Kitap okurken özgün içeriklere denk gelmeyince hissettiğin duyguyu o kadar iyi anlıyorum ki. Sanırım ben de aynı beklentiyle kitap okuyorum. Yine de merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilginin aydınlık ve erdem olduğu devirden, cehalet ve karanlık olduğu zamana döndük maalesef

      Sil
  5. Daha önce beğenerek okuduğum bir yazıya, fikir alışverişi açısından bir yorum bırakamamış olmak gerçekten üzüyor beni. Bir anlamda geçici mutsuzluklar yaşıyorum.
    Olumlu-olumsuz ama gerçekçi , tartışmaya açık yazıları seviyorum.
    Sözünü ettiğiniz kitabı okumadım, bir fikrim yok.
    Tülay Kök, adını duyduğum ancak henüz ileme fırsatı bulamadığım bir uzman. Mutlaka izleyeceğim.
    Bu ay ben de "Psikoloji" konusunu işlemiştim. Ortak noktalarda buluşmak sevindirici. Ancak ülkemiz gerçekleri açısından mutsuzluk nedeni.
    Teşekkürler eğitici, düşündürücü açıklamalarınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için makbule hanım sizin de psikoloji üzerindeki tespit ve deneyimlerinizi okumak güzeldi.

      Sil