29 Mayıs 2023 Pazartesi

Akıl tutulması yahut çok sesli monolog



 Neymiş monolog tek kişinin dediği şeylermiş. tek bir kişiden oluşurmuş. peki bir koro gibi yüzlerce kişi aynı şeyi söylüyorsa o ne olur. çok sesli monolog mu.

- aman efendim ne gerek var düşünmeye. siz de katılmaz mısınız konvoyumuza. çalsın arabaların kornaları. atılsın havaya kuru sıkılar. aman aman geç kalmayın efendim. mazallah gece 00 da yasak var.

,,,,,,,,,,,,,,,,,

tabi efendim tabi mutluyuz. misal biz artık menemen soğanlı mı soğansız mı diye tartışmıyoruz. soğan fiyatları aya fırladığı için. hem soğan yiyince ağzımız kokar diş fırçalamak gerekir. yok efendim yok masraf olmasın şimdi.

............

tabi efendim tabi bilirsiniz. uzay araştırmalarında da çok ilerdeyiz. ama ben çok takip edemiyorum tabi ki. eh efendim ne olacak geçim derdi. her ay başını zor getiriyoruz. çok pahalandı hayat.

......

olsun olsun buna da şükür efendim. eskiden bu kadar çok çeşit mi vardı. tabi o çeşitler bizim soframıza uğramıyor ama olsun efenim olsun.

.....

yollar yapıldı. köprüler dikildi. ha ben mi. yok efendim yok nasıl gideyim trabzona, mardine. bir istanbula gitsem köprüden geçip boğazda bir çay içsem. nasip olmadı efendim. yok yok. 

........

Yahu bu gençler nasıl öğrenemiyor ingilizce,rusça. bir gidin alanyaya her taraf rus ve ukranyalı. orada iki dili sökseniz az beriye sideye gelseniz. orada almanca ingilizce kaparsınız. birde doğuda öğrendin mi arapça farsça. tabi efendim polygot olursunuz. hem bir bahşiş veriyorlar ki. mesela bir euro verdiler geçen. çocuğum bir hafta cep harçlığı yaptı onu. 20 lira efendim az para mı.

...........

tabi efendim tabi. türkiyedekiler şükretsinler. bizim burda kurulu düzenimiz var diğer türlü biliyorsunuz mevzuyu. insanın vatanı gibi var mı yahu. bizde bu yaz tatile geleceğiz. ejder meyvesi burada 10 euro türkiyede 3euro çok ucuz efendim. şöyle bir smothee yapar içeriz. burada havalar kötü. orada güneş var kumsal var. ha siz hiç denize gitmediniz mi. olur mu efendim gezin görün canımız vatanımızı. buradaki kepablarda aynı tat yok biliyon mu. ha kepabta mı yiyemiyorsun. olur mu yaw  yarım kilo kıyma kaç euro.

.....

tabi memnunuz efendim. eskiden annem kitap oku diye baskı yapardı artık yapmıyor. bir kitap olmuş 100 lira. onun yerine kıyma alırız yahu. hem oku oku diye de baskı yapmıyor. okusan ne olacak sanki diye vurdu kafama geçen. he ya ne olacak. ben mi?? ben büyünce (yardım alıp ekonomiye katkı sağlamayıp nargile tüttürüp, gelen geçenleri gözleri ile yiyenleri, huzur bozanları kasdediyorum.)  suriyeli olacağım. Tabi efendim. 

memnunum tabi. eskiden hangi gazeteyi okusam diye telaşe düşerdim yahu. şimdi Allah vere hepsi aynı şeyi yazıyor. biri okudum mu tamam.

..........


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder