28 Nisan 2024 Pazar

Bcp Mart/ Kırmızı Karanfil Gülten Akın




 Merhaba Merhaba! Nisanı kuyruğundan yakaladım ve Mart'tan kalan Bcp yazımı yazıyorum. Hayatımda kocaman kocaman değişiklikler oldu ama bunu başı sonu bütün bir yazıda anlatmak istediğim için şimdilik sadece kitaptan bahsedeceğim. 

Gülten Akın bir tesadüf eseri tanıdığım bir yazardı. İlk hangi şiirimi okudum ne zaman okudum hatırlamıyorum bile. O an okumuş sevmiş sonraları unutmuştum. Sonra yine başka bir tesadüf eseri İş Sanat'ın şu şiir dinletisinde denk geldim yeniden. Bu dinletiyi kaç kere dinledim bilmiyorum bile o kadar çok sevdim ki. Seslendirmenler de öylesine hakkını vererek okuyorlar ki. İster istemez şiirin büyüsüne kapılıp kendinizi o şiirin içinde buluyorsunuz. Bcp'nin mart konusunun Kadın olduğunu duyunca aklıma ilk Gülten Akın geldi. Toplu şiirlerinin bulunduğu bir kitap Kırmızı Karanfil. Vezinsiz kafiyesiz şiirleri okumak bir garip gelebilir ilk başta. Fakat o sözlerin büyüsü, görünmeyelerin göz ardı edilenlerin öyküsünü okumak yetiyor insana. Bilmiyorum o kadar derinlikli ve incelikli geldi ki bana. Fakat bunda şiir dinletisinin etkisi çok büyük. Şiirleri kendim okurken bile kulağımda dinletideki o naif seslendirmenlerin sesi vardı. Gülten Akın şans vermenizi istediğim bir yazar aşağıya bir kaç dizesini bırakıyorum.

Ey gerçek sesimiz ey büyük kavga Umut iki midir, bir midir? Düşman şaşkın mıdır, kör müdür? Kurşun yediveren gül müdür? Vurulan ölmüyor, bu nasıl vurma?

Ey gerçek sesimiz ey büyük kavga Umut iki midir, bir midir? Düşman şaşkın mıdır, kör müdür? Kurşun yediveren gül müdür? Vurulan ölmüyor, bu nasıl vurma?

4 yorum:

  1. Bir önceki paylaşımınızı okuyunca anında bulutların ötesine geçmek geldi içimden!
    Birden şaşırdım: BCP Mart Ayı etkinliği ve bu güzel yazıdan da kimsenin haberi olmamış. Oysa kuralların içinde katılanları izleyip yorum bırakmak da vardı. Lütfen "Sade ve Derin" bıog arkadaşımızı haberdar ediniz, katılanlar listesine dahil etsin.
    Gülten Akın'ı çok severim. Kadın duyarlılığıyla ince, naif dizeleri vardır.
    Kendi adıma söylemek isterim, Nisan Katılımınızı merakla bekleyeceğim.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Makbule Hanım, teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Geçen ay çok yoğun geçtiği için diğer bloglara göz atmadım. Sade ve derine yazarım. Nisan konusunun ne olduğunu bilmiyorum. Bu yıl hedefim geçte kalsam tüm aylarda bcp'ye katılım sağlamak. Sevgilerimle...

      Sil
  2. Baharlara çok iyi giden bir kitapmış gibi duruyor. Bazı kitaplar bazı mevsimlere daha bir uyar ya, onun gibi. Listeme ekliyorum. Öneri için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Zaman zaman şiir okumak da dinlemek de çok hoşuma gidiyor. Müzik ruhun gıdasıdır diyorlar ya sanki ben şiir dinlerken ruhum besleniyormuş gibi hissediyorum. Siz şiiri kimlerden dinlemiştiniz? Kitabı not aldım bir ara mutlaka bakacağım:) Öneriniz için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil