9 Temmuz 2024 Salı

25 yaş dökümü 26 için planlar


Tepeden tırnağa bir usanmışlık Anı ne bellek ne Bu şehirden bu parktan uzakta Neresi olsa olurKırmızı Karanfil/Gülten Akın

 Hep böyleydim ben. Kalemliğimde bir kaleme takar bitene kadar kullanırdım. Boya kutumdan sadece bazı renkleri kullanırdım. Bu yüzden boya kutusunda minik ve devasa kalemler yan yana dururdu. Boya kutusu nizamlı ne çok insan var. Görünce şaşardım. Her rengi nasıl da güzel ahenkle kullanıyor. Nedendir benim bu yeşile maviye düşkünlüğüm. Yok mu şöyle turuncu, mor kullanacak bir babayiğit.

Ne kadar çok insan tanıyorsa beni o kadar çok ben var. Annemin aklındaki ben başka biri, arkadaşımın aklındaki ben farklı biri. Benim kendimi gördüğüm ben bambaşka biri. Merak ediyorum gerçekte olduğum kişiye en yakın öngörüye sahip olan kim. 

Kitap okumuyorum bugünlerde bolca podcast dinliyorum. Kendim kurmalı bozmalı bir oyuncağım işte. kurup bozup duruyorum.

25 yaşım çok neşeli başladı. Güzel deneyimler yaşadım. Türkiye'nin ilk kez doğusuna yolculuk yaptım. Çok ilginç bir deneyimdi benim için. Dedemi kaybettim. Hala mezarına varana kadar kabullenmekte zorlandığım bi şey. Üzücü bir takım ailevi meseleler oldu. Y. ile tanıştım onu çok sevdim. Trenin makas atıp yolunu değiştirdiği gibi yaşamımda makas attığım ve direksiyonu kırdığım bir yıldı.

Bazen yılbaşında bazen de yaşımı alınca liste yapınca karışıyor her şey. yeni yıl hedeflerimi gözden geçirip bir 26 bitmeden yapılacak 26 şey listesi yapmam gerek.

Yeni yıl listesinde 13 tane madde sıralamışım bunun üstüne ekleyeyim.

14- Aşık olmak istiyorum

15- Yeni bir dünya mutfağı denemek

16- Hiç gitmediğim bir şehre gitmek

17- Öykü yarışmasına katılmak

18-  Alanımda eğlenceli ve bilgilendirici bir dergi yazısı kaleme almak

19- Mesleğimde ilerlemek

20- Visual diary veya sessiz vlog tarzı bir kanal açmak

21- Annemin hayalini gerçekleştirmesi için destek olmak

22-  5 Yeni bitki türü öğrenmek

23- Daha az kafamın içinde yaşayıp daha çok dışarda yaşamak

24- Bir yetimi mutlu etmek

25- Ağaç dikmek

26- Kamp yapmak

25 yaşımda okuduğum 78 kitap okumuşum. Bu yıl hedefim daha çok Türk yazar okumaktı. Öyle de yaptım. Şiir öykü bazında yeni kitaplar okudum. Adnan yücel'in şiirlerini çok sevdim. Jean Louis Fournier ve Agoto Kristof'u çok ama çok sevdim. Diğer eserlerini de okumak istiyorum. Bu yıl bu iki yazarın dışında 78 kitap arasında okuduğum ve etkilendiğim sadece 8 kitap olduğunu görünce biraz üzüldüm açıkçası. Kitap şeçimlerimde daha titiz olmaya karar verdim.

1- Tahta Kurdu- Layla MARTİNEZ

2- Miras Vigdis Hjort

3- Bir gün kediler dünyadan yok olsa

4- Çukur ova üçlemesi- Adnan Yücel

5- Yeraltı Demiryolu

6- Boyalı Kuş

7- Dün- Agota Kristof

8- Son Beyaz saçım



10 yorum:

  1. Bu güzel anlatıma mutlaka yorum yazmak geliyor insanın içinden ama.... Ah acımasız zaman...

    YanıtlaSil
  2. Daha öncesinde hiç düşünmedim bunu bu farklı ve güzel bakış açınız beni de etkiledi doğrusu. Olduğunuz kişiye en yakın öngörüye sahip olan tahminimce annenizdir. Ben de annem olduğunu düşünüyorum. Anneler öngörü konusunda inanılmaz bir iç güdüye sahipler çünkü. Tabii bu benim fikrim. :))
    Kurup bozmakta bilinç ister dahası cesaret... Siz de kanımca fazlasıyla mevcut. 🌸
    Çoğu maddede, cümlede kendimi gördüm. :)
    Dilekleriniz dilerim ki bir bir gerçekleşir.
    Nice senelere... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben annem olduğunu hiç sanmıyorum çünkü o üzülmesin diye çoğu şeyi kendi içimde hallediyorum. çok fazla paylaşım yapmıyorum. bence bu biraz karanlık taraflarımızın varlığı ile alakalı. eğer karanlık tarafımız fazlaysa orası gizli kalıyor ve biz bizi sandıkları kişiden o kadar uzak oluyoruz

      Sil
  3. İyi ki doğdun Nil. Yeni yaşında kocamannnn mutluluklar ile birbirinizi bulun dilerim ki. <3
    Bloğuna daha girdiğim an yüzüme gülümseme yerleşiyor, ciddiyim. Acaba kimden alıntı paylaşarak yazına başlıyorsun diye bir merak yazına bakıyorum. Hepimizin kendine has ayırıcı özellikleri var, boyalarla ilgili kısım tatlıydı. Mavi ve yeşil sahiden seni yansıtıyor.
    Yeni yaşına girerken hedeflerinden ve okuduklarından bahsetmen de ne tatlı. Aslında bir anlamda bizim yeni yılımız yeni yaşımızla başlıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ilkay çok teşekkür ederim sıcacık yorumun için. Beni çok mutlu ettim. Ara ara yazılarını okudum sana yazmak istedim. Ama telefondan hesabıma giremediğim için yorum yapamıyorum. Bende seni çok ama çok severek takip ediyorum. Ama okuma hızım çok düştü. Senin peşi sıra yazılarını görünce tükenmişlik sendromuna gireceğim:D bu yazma hevesin beni imrendiriyor

      Sil
  4. iyi ki doğdun doğumgünlerini yeni yıl kabul edip de muhasebe yapanlardansınız siz de belli ki ve aslında bence en güzeli bu , ve şunu ben de merak ediyorum 'gerçekte olduğum kişiye en yakın öngörüye sahip olan kim'

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için

      Sil