18 Aralık 2023 Pazartesi

Geldi Geçti 2023

 2023 Acıları


Van Gölü

Bu yılın başında ailemin isteği ile biri ile görüşmüş ama tüm ısrarlara rağmen o kişiyle bir bağ kuramamıştım. O yüzden yılın başında ailemle soğuk savaş sürecine girdim. Yine de bunu bir kenara bırakıp bir yandan çalışmaya bir yandan da okuluma odaklandım.

Derken Şubattaki deprem tüm mekanizmamı yerle bir etti. Deprem için sosyal faaliyetlere katıldım. Bu konuda elimden geleni maddi manevi yapsam da süregelen cahilliğimize karşı bir iç kırıklığı oldu.

Seçim hangi aydı hatırlamıyorum ama seçimden sonra tekrar bir umutsuzluk sürecine girdim. Tabi tüm bu süreçte parttime  işlerime devam ettim. Trendyol'dan tam iyi bir iş tutturduk derken ve yatırım yaparken artan kargo ve komisyon ücretleri küçük işletmemi çok etkiledi. Kapatıp başka mecralara yöneldim.

baharda bolca okudum kızlarla buluştum. bir yandan stajımı bitirip ikinci üniversitemden mezun oldum. çalışma ortamını sevmedim. bir şey de beğenmiyorum diye kendime kızdım. kabul edildiğim programa katılmadım. akademik olarak bir şeyler yapmayı bıraktım.

haziran ortasında ani bir kararla üç aylığına doğuya gittim. doğuda babamın arkadaşının özel bir anaokulunun açılmasına işlerin ve düzenin kurulmasına yardım ettim. çokça gezdim yedim içtim. parası da iyiydi. ama insanlarıyla- kendilerince çok cana yakın olmalarına rağmen- ben bağ kuramadım. adetleri, düşünce tarzları çok ilginç geldi. yaz bitince döndüm. sonra bir aylığına tekrar gittim. geldikten iki gün sonra dedem vefat etti. kendimi kaybolmuş hissetim. 

 bir arkadaşımın tanıştırdığı biriyle görüşmeye başladım. başlarda tam istediğim gibi biri imajı çizdiği için etkilendim. fakat sonra kendi kişiliği oturmamış maço ve ana kuzu biri olup beni ve ailemi kıracak davranışlarda olduğu için ayrıldık. etimle kemiğimle böyle saçma bir ilişkinin içinde olduğum için nefret ettim. hem kendimden hem beni bu işin içine sokan "kaç yaşına geldin yok mu biri" baskısından. 

uzun bir süre akşamları netflix izleyerek beynimi yok etmeye çalışarak geçirdim.

2023 tatlıları 

                                         

Bu yılın en güzel dönemi stajım bitirip doğuya gitmeden önceki iki haftaydı. Ben denizsiz nasıl bir yaz geçireceğim diye ağlayıp durduğum için durmadan denize gittik. Sahilde saatlerce kitap okuyup, suda sonsuz düşüncelere daldım. Çok ama çok huzurlu hissettim.

Her ne kadar açtım işin bir kısmını batırsam da bu yıl altın ve euro olarak iyi bir birikim yaptım. Doğudaki süreçte maaşımın bir kısmını altına yatırdım. Baharda hafta sonları çalıştığım turistik pazardan aldığım ücreti biriktirdim.

Eğitim olarak sanatsal yönümü geliştirecek bir adım atmadım. İngilizcemi geliştirdim. Almanca öğrenmeye başladım. Okulumu bitirip ilginç bir staj deneyimi yaşadım. Excel ve on parmak klavyede ilerleme sağladım. 

                                           

Yemek konusunda doğuda olduğum dönemde farklı yemekleri denedim ve yapılışına eşlik ettim. Kendi başıma alıştığım tariflerimi ilerlettim bolca da yemeği berbat edip çöpe attım. Üç farklı Kore yemeği yedim. Ama çokta bana hitap etmediğine karar verdim. 

                                          

Her fırsatta farklı arkadaş grupları ile bir araya geldim. Kendimi gençleşmiş ve yenilenmiş hissettim. Uzun zamandır planladığımız pizza gecesini deniz kenarında yapıp akşam sahilde uzun vakit geçirdik.

Yeni insanlarla tanıştım. Sevdiklerim veya sevmediklerim de olsa hepsi bana bir hayat tecrübesi sundu

                               .

Sağlığıma daha çok dikkat etmeye iç sağlığımın cildime yansıdığını bilerek buna göre hareket etmeye karar  verdim. Çok yürüdüm çok su içtim. İçgüdüsel tüketimi bırakıp bedenim için gerekli olan şeylere yönelmeye başladım. Zeytin toplamaya, ejder meyvesi budamaya ot yolmaya gittim. Zihinsel olarak yorulduğum ve bedenimin hareket etmek istemediği süreçlerde bu tür aktivitelerin çok iyi geldiğini gördüm. Ne olursa olsun yerinde saymadan hareket etmenin ruha çok iyi geldiğini müşahede ettim.

Her ne kadar yılın üç ayı ekran başında geçse de kalan aylarda hiç okumadığım kadar kitap okudum. Az kitap aldım ama daha çok kütüphaneye gittim. E-kitap okumaya alıştım ve storytel aboneliği aldım.

Ablamlar geldiler ve bize çokça neşe getirdiler. Yeğenimle güzel vakit geçirdim.

Almanya'daki kuzenlerle daha da yaklaştık ve güzel anılar biriktirdik.

Çalışma ortamımı hayal ettiğim tarzda döşedim.

Sevdiğim uygulamaları premium olarak aldım.

Olumlamalar yapmayı, kendi iç sesimi iyileştirmeyi öğrendim.

                                                

Şehrimde açılan yeni kafelerin hepsine gidip tadım yaptım. Her ne kadar sağlıklı beslenmeye dikkat etsem de  sürekli yeni tatlılar deneme hevesim yüzünden çok şeker tükettim.

Romantik ilişkiler açısından berbat, aile bağları açısından güzel bir yıldı. Giyime az para harcadığım daha çok yemeye ve gezmeye para harcadığım bir yıldı. Cilt bakımı konusunda ilerleme kaydettiğim ama fitness açısından gerileme yaşadığım bir yıldı. Okumaya bolca vakit ayırdığım bir yıldı. Filmleri ve  dizileri genelde zaman geçirmek ve kafamı dağıtmak için izlediğim için kayda değer ve ruhuma dokunan bir yıl değildi. Kültürel faaliyetler olarak hiç sinema yada tiyatroya gitmediğim bir yıl oldu. Ama çokça tarihi yer ve doğal güzellik gördüm. Ekosisteme fazla atık çıkarmadığım bir yıldı. Kendime çok hoyrat davrandığım dönemler olsa da yılın sonlarına doğru içsel huzuru yakalayabildim. 

Yazmaya başlamadan önce bomboş bir yıl geçirmiş gibi hissediyordum. Ama yazınca beni gerçekten üzen olayları yaşadığımı, sürekli olmasa da dönemsel olarak bu olayların beni etkilediğini fark ettim. Bununla beraber güzel anılar biriktirdiğimi, yeni yerler keşfettiğimi anımsayıp mutlu hissetim. Bana iyi gelen ve gelmeyen olayları fark etmemi sağladı bu yazı. Her ne olursa olsun yaşamaya devam etmenin gerekli olduğunu bir kere daha anladım. Gelecek bölümde, yeni sezonda bizi bambaşka sürprizler bekleyebilir. Bu yüzden her ne olursa olsun ilk günkü heyecan ve coşkuyla devam etmem gerektiğini öğrendim. Yaşam bize istediklerimizi vermezken bambaşka güzelliklerle donatabilir etrafımızı. Yaşama ne kadar çok minnetle yaklaşırsam o kadar daha mutlu olacağımı anladım.

Geçen seneden bu yıla bakıldığında çok ilerlememiş gibi gözüksem de büyük küçük iyi kötü çok şey geçirdim. Yaşadığım her şey için minnettarım.


10 yorum:

  1. Hem acı hem tatlı anılar kalmış geriye. Yazını okurken seninle üzüldüm, seninle mutlu hissettim. :) Tatsız şeyler yaşamak kadar hayatımıza belli insanları dahil etmek ve çıkartmak bize çok şey katıyor. Her birinden ders almak ve bu bilinçle ileriye doğru yürümek bizi, bu hayatta bir adım önde olduğumuza inandırıyor.
    Dilerim çok güzel günler yaşarsın ve hep tatlı anılar biriktirirsin.
    Kucak dolusu sevgiler gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Tuğçe teşekkür ederim güzel yorumun için. Hepimiz için bu yıl mutlulukla sağlıkla neşeyle geçer umarım. Sevgiyle kal...

      Sil
  2. İçtenlikle söylemek gerekirse "2023" Buluttan öte dopdolu yaşanan, her türlü yağmurla beslenen harika bir yıl olmuş. Son yıllarda yaşanan iklim ve mevsim değişiklikleri de çok fazla zarar vermemiş. Kendini eleştirebilen, tarafsız bir gözle sorgulayabilen insanlar hep umut vericidir.
    Çok olumlu gitmeyen bazı ilişkiler de bir başka bahara kalsın. Zaten öz benlik hazır olduğunda her şey rayına oturur.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Makbule hanım bu içten ve ilham verici sözleriniz içi çok teşekkür ederim. Ne güzel demişsiniz bazı şeyler başka bahara kalsın diye. Ömrümüzün her baharı güzü kışı neşeyle huzurla geçer umarım. Sevgi ve saygılarımla...

      Sil
  3. Ben bu sezonu dinlemeyi çok sevdim :)) Hayattaki acı, aynı yemekteki gibi dozunda olduğunda, yaşama lezzet katıyor diye düşünüyorum. O acının içinden geçerek büyüyoruz. Her ne kadar bazen ağzımızda kötü bir tat bıraksa da, kendimize de kızsak "Ben bunun olmasına neden izin verdim? Niye bu kadar sürdü? " Türünden sorularla yüklensek de kendimize öğrenmemiz gerekeni hayat bir şekilde öğretiyor bizlere. İyi ki de öğreniyoruz.
    Yaşadığın acı ve kayıplara üzüldüm. Ancak kendine kattıklarına hayran kaldım. Dolu dolu geçirmişsin bence 2023'ü, hakkını vermişsin. Ne mutlu :)) Yazılarını okumak bana çok iyi geldi. Yılın son deminde seni tanıdığım için çok mutluyum ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sizi keşfettiğim için çok mutluyum sevgili annabell❤ neşeyle huzurla yeni keşiflerle dolu bir yıl olmasını temenni ederimm

      Sil
  4. iş ve okul haberlerin iyi olsun :) türk erkekleri korkunç :)

    YanıtlaSil
  5. Çizgisi olan insanlara bayılıyorum. Gerek iş anlaminda, gerek romantik anlamda sana uymayanlara elveda diyebilmen müthiş. İlham oluyorsun:) ne kadar dolu bir 2023müş öyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumunuz içinn❤

      Sil