28 Aralık 2023 Perşembe

2024 girmeden

                                    İstemek, kavuşmanın müjdesidir.-İmam Rabbani

Oturdum ve düşündüm ben bu yıldan kendimden ne istiyorum. Yaşamım için neler umuyorum...
Bu yıl daha olumlu bir insan olmak istiyorum İçimde durmadan beni yetersiz gören mutsuz eden yanımı sarıp sarmalamak ve iyileştirmek istiyorum. Sürekli daha fazlasını istemek ve koşmak değil anın tadına vararak huzurla yaşamımı sürdürmek istiyorum. Neşe ve huzurun günlük yaşamımın olağan bir rutini olmasını istiyorum. İyi ki yaşadım dediğim anlar istiyorum. Ülkemin ve dünyanın huzurla dolmasını, savaşların acıların son bulmasını istiyorum. İyiliğin çoğaldığı, kötülüğün yok olduğu bir yıl istiyorum.
Sahilde uzun vakitler geçirmek istiyorum. Sahil olmasa bile ırmak kenarında oturmak kitabımı evde kanepede yamuk yumukken değil açık havada okumak istiyorum. Çünkü biliyorum deniz benim için yanında dursan bile sana iyi gelen bir arkadaş gibi bana öylesine iyi geliyor ki anlatamam.



Bu yıl iki öğün beslenmek istiyorum. Ayrıca sağlıklı bir beslenme rutini oturmak, aralıklı beslenme yapmak ve hazır gıdaları toptan hayatımdan çıkarmak istiyorum.

Sanat date dedikleri arkadaşlarla bir araya geldiğinde sanatsal ürünler ortaya çıkardıkları buluşmalardan istiyorum. Bizimkiler zaten sürekli değişik şeyler bulup duruyorsun diyorlardı. Birde bunu ekleriz repartuarımıza çok güzel olur.

Bu yıl bu çiçek Legolardan yapmak istiyorum. Estetik durması bir yana kısalan dikkat süremi uzatacağını düşünüyorum.

Bu yıl düzenli dermatoloğa gitmek ve makyaj becerilerimi geliştirmek istiyorum. Cilt bakımını zaten artık iyice oturttum. Makyajda asgari bir miktarla yetinip clean girl olarak hayatıma devam ediyordum. Fakat gittiğim en son düğünde kostümlü partiye baharlık elbiseyle gelmiş gibiydim. Hem de çok hoşuma gitti. Böyle rekli renkli tatlı tatlı renkler.

Bisikletime atlayıp atlayıp sahile, parka gitmek. Kendime bisiklet partneri aradım ama bir türlü bulamdım. Koyverdim gitti. İki sene oldu bisiklete el sürmeyeli bu yıl şöyle güzel bir şehir bisikleti alıp kendimi tekrar yollara vurasım var.

Oldum olası fotoğraf çekmeden utanırım. Profosyonel kamera aldım. Pandemi dönemi online atölyelere de katıldım ama bir türlü elim gitmiyor ağır kocaman makineye. Böyle bir şeye heves ettim. Aslında anolog makineler çok hoşuma gidiyor.  ama banyo yaptıracak bir yer yok. evde de yer yok ona. böyle olunca bende bu tür dijital makinelere sardım bu aralarç bu yıl böyle bir makine almak ve 100 farklı kare yakalamak istiyorum.

Hayatımda hiç trene binmedim. Her ne kadar rayların üstünde hareket eden bazı ulaşım araçlarına binsem de şöyle güzel manzaralı bir kompartımana ihtiyacım var. Herkes doğu ekspresine heves ederken ben nedense göller ekspresine binmek istiyorum. Bu bahar için hayalim bu.

Japonlar her yılın sonunda o yılın kelimesini seçiyorlar. O yıl hayatlarına en çok hakim olan kelimeyi. Ben bunu artık her yılın başında yapacağım. Her yıla bir kelime. Bu yılın kelimesi disiplin. Bir şekilde işlerimi hallediyorum ama eski disiplinim kayboldu. Üzerimde ki kontrol mekanizması kalkınca kendimi yuvarlanırken buldum. Çok dağınık bir hayatım var. Rutinlerim değişiyor işleri son güne bırakıyorum. Kendimi geliştirmektense sosyal medyada vakit öldürüyorum. Bu yıl sonunu düşünmeden bu nereye varacak demeden her gün düzenli olarak planlarımı gerçekleştirmek istiyorum.

İngilizcede tamamen yeterlilik kazanmak rahatça kitap okumak istiyorum.

Bu yıl Almanca'da B1 seviyesine gelmek istiyorum. Özellikle speakingim gelişmesini ve gündelik olarak rahat bir şekilde konuşabilmeyi istiyorum.


Uyku düzenimi oturtmak istiyorum. İllaki beş olacak diye bir şey yok. Ama uyku düzenim berbat oldu. Günün en verimli saatini uyuyarak geçiriyorum. Gece yatağıma girince uyuyamıyorum vs. Bu yüzden her akşam 23.00'da yatmak ve sabah kalkış saatimi kademeli olarak geriye çekmek istiyorum.

Cilt bakımıma devam ederken yüz yogası ve gua sha kullamayı da rutinime oturtmak istiyorum.
                                            
Bu yıl yurt dışına çıkmak istiyorum. Adalar olabilir veya Gürcistan olabilir. Ama artık dünyanın bambaşka anlarına bambaşka insanlarına şahit olmak istiyorum.




15 yorum:

  1. Hepsi öyle güzel ki. Gerçekleştireceğine de eminim. Yıl içinde de yaşadıklarını anlattığın yazılarını merakla bekleyeceğim. Disiplin benim de kelimem olabilir mi :)
    Mutlu yıllar! <33

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ilkay çok teşekkür ederim. disiplin yılımızın kelimesi olsun ve yıl sonunda bunu birbirimize hatırlatalım olur muu

      Sil
  2. Taleplerinin sana çok yakışacağından nedense eminim. Mutlu ve tüm isteklerinin gerçekleştiği, sağlıklı bir yıl dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederimm. hepimizin isteklerinin gerçekleştiği bir yıl olur umarımm

      Sil
  3. olumlu olmak ve sakinleşmek için uzakdoğu felsefelerini okuyup çalışsana :) krişnamurti gibin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç duymamıştım krişnamurtiyi hemen araştıracağım

      Sil
  4. yunan adalarına gemi ile giiiit :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gemi benim için çok korkutucu bir seçenek:(

      Sil
    2. Çok güzel dilekler ve niyetler içeren bir post bu,bayıldım..
      Hedefler ve hayaller her zaman iyi gelir insana her birine kolaylıkla keyifle ulaşmanızı dilerim,yurt dışına gitmek ile ilgili yazacaktım konuya başka yerden giriş yaptım ben yurt dışındayım zaten gemi stresine gerek yok misafirim olun ben bizzat gelip alırım sizi sınırdan :)
      Sevgilerimle..

      Sil
    3. ay çok teşekkür ederim:) ama muhtemlen bir tur şirketi ile gideceğim.

      Sil
  5. İsteklerin çok güzeller. Dilerim her birini gerçekleştirdiğin bir yıl olur senin için.
    Kucak dolusu sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım Tuğçe çok teşekkür ederim. umarım hepimiz için güpgüzel bir yıl olur.

      Sil
  6. gerçekleşmesini istediğin yaşantılar o kadar güzel ve pozitif ki sanki bir ormanda uçan kırmızı balonu yakalamaya çalışıyormuş gibi hissettirdi tam yakalasam rüzgarla birlikte uçacağız işte bu hissiyatla okudum aslında özümüzde o kadar özgürüz ki hepimizin istekleri birbiriyle aynı bu sene ben bir liste oluşturmadım çünkü kötü girdim yeni yıla yada doğru kelime şu olmadı 2023 son öğretisini bıraktı bana şuanda yerdeyim ama en kısa zamanda o balona yetişmek için bende kalkacağım, senden aşağıya kalır yanım yok hayallerimiz neredeyse aynı yeni bir dil yeni öğretiler yeni heyecanlar okyanustaki dalgalar gibi çok heyecanlandırır beni. Yazını okurken kendimi seyrettim ve gerçekten çok mutlu oldum umarım yılın ilk 6 ayında listeni yarılamış olursun ve gerisi bir pamuk ipliği gibi sökülerek gelir. Her zaman pozitif ve çok mutlu ol. Bloğuna ilk kez mi uğruyorum bilmiyorum ama iyi ki bu yazıya denk gelmişim ihtiyacım varmış biraz umutlu yazılara :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için. Daha önce bloguma yorum yapmıştınız. Güzel yorumunuz bana güç verdi. mutlu huzurlu bir yılımız olur umarım.

      Sil
  7. Okudukça heveslendim sanki, umuyorum ki hepsini yapmak sana nasip olsun ve yılın sonunda neyi nasıl da güzel yaptığını anlattığın bir yazı okuyalım. :)

    YanıtlaSil