31 Ocak 2024 Çarşamba

BCP Ocak- Yan Etkiler Woody Allen



Blogları Canlandırma projesi bu yılda devam ediyor. Geçen sene ara ara konuları takip edip okumalar yapsam da yazı yazmamıştım. Farklı alanlardan okumalar yapmak öylesine güzel ki. Her zaman kullandığın bir yol var eve giderken ama sonra sen bambaşka bir sokak keşfediyorsun. Bu hissi veriyor bana. Bu ay mizah, müzik gibi seçenekler vardı. İkisi de asla okumadığım alanlar. Mizahi olarak tükettiğim son kitap ortaokulda okuduğum Zeytin ile Limon. Bende garip bir huy var. Ciddi filmler izleyemiyorum. Daha çok chichk flick filmler tüketiyorum. Kitaplarda ise günümüz çok satanlarını, kapağı renkli illüstrasyonlarla bezeli kitapları asla okuyamıyorum. Daha ciddi kitapları seviyorum. Bu yıl bunun üstüne gitmeyi deneyeceğim bakalım neler keşfedeceğim.

Woody Allen oradan buradan adını duyduğum birisiydi. Araştırınca gördüm ki senarist, yazar, yönetmen gibi çok yönlü bir özgeçmişi var. Yan etkiler toplam 17 öyküden oluşuyor. Her bir öykü diğerinden bağımsız absürtlükleri barındırıyor.
Kitabı okuyunca ince zekasına hayran kalıyor, komik tespitlerine ve absürt durumlara kıkır kıkır gülüyorsunuz. İlk öykü dışında diğer öyküler ilgi çekiciydi. Özellikle romantik bir kaçamak yapmak isteyen adamın terapistten büyücüye uzanan garip ve komik yolculuğunu okurken bir film izlemiş gibi oldum.
Çokça kafa dağıtmak, yer yer durup düşünecek tespitler okumak isterseniz yan etkiler tam size göre.

Alıntılar

"Çok sadık bir insandır," dedi bir başkası; "bir keresinde Bayan Monroe buzda kayıp düştüğünde, kadını yalnız bırakmamak için o da kayıp düşmüş."

İşin aslı şuydu ki, Pinchuck ayakkabıların sıktığını fark ettiği halde satıcıya hayır demeyi başaramamıştı. "Sevilen biri olmak istiyorum," dedi Blanche'a, "Bir keresinde sırf hayır diyemediğim için canlı bir antilop satın aldım." (Not: O.F. Krumgold'un Borneo'daki bazı kabileler üzerine yaptığı bir araştırmanın sonuçlarını anlattığı makalesinde, bu kabile dillerinde "hayır" anlamında bir sözcük bulunmadığı için, bir isteği geri çevirmek gerektiğinde başların aşağı yukarı sallanıp "Size döneceğim," dendiği bildirilmektedir. Bu da bilim adamının, her ne pahasına olursa olsun sevilen biri olma dürtüsünün öğrenilmiş değil, bir opereti baştan sona izleyebilmek gibi kalıtsal olduğu kuramına destek vermektedir.)

Hayatındaki en büyük dert, her şeyi ilgisiz yerlere koymasıydı. Bir keresinde sabah uyandığında yatağını bulamamıştı.

10 yorum:

  1. Woody Allen’ı cancel culture’a kurban ettikleri için siz yeni nesil bilmiyorsunuz tabii. Müthiş bir zekâdır, filmlerini bulabilirsen hepsi birbirinden muhteşemdi..

    YanıtlaSil
  2. Ben de filmlerini de izlemelisin diyecektim ki sayfayı yenileyince Ceren'in yazısını gördüm. İzlemelisin yani:))

    YanıtlaSil
  3. Hayat, yaşadıkça insana ne çok şey kazandırıyor değil mi? Değişimin, gelişimin kişisel olarak farkına varmak harika bir şey tabii. Seçeneklerimizi çoğalttıkça, seçimlerimize daha farklı yönlerden baktıkça biz de başkalaşıyor, daha hoşgörülü ve esnek olabiliyoruz.
    "İkisi de asla okumadığım alanlar", "Araştırınca gördüm ki..." cümlelerinizin altını çizmek istedim sanki. Asla... araştırınca... tekrar düşününce beni anlayacaksınız umarım.
    Kendimizi yenileyebilmek ne büyük haz verir insana. Teşekkürler.
    Esenlikler diliyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ben de çok mizah kitabı okumam. Ciddili şeyler sevdiğim için değil de mizahlarına güvenemediğimden sanırım. Aklımın bir köşesinde dursun bakalım. Umarım okuyabilirim bir ara. Tanıtım için teşekkürler, kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. woody allen demişki, ölümden korkmuyorum ama geldiğinde orda olmak istemem :) bcp ye katılmana çok sevindiim :) şubat temaları ise yalnızlık dostluk kardeşlik sevgililer günü olarak belirlendi :)

    YanıtlaSil
  6. Filmlerine de kitaplarına da göz atmak istediğim bir yazar. :) Bu kitabını da merak ettim. :)

    YanıtlaSil
  7. Selamlar,
    Kitabı listeme ekliyorum. Umarım kısa sürede temin edip okuyabilirim ben de...
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  8. Ay bunu hemen okumak istiyorum. Yazarı sadece duydum bunu okumadan önceki haliniz gibi ama eğlencesi ve kıvrak zekası beni cezbetti. Yakın zamanda okurum inşallah. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. yaa bunu okumalıyıım aşırı merak ettim sağol paylaştığın içiin :)

    YanıtlaSil
  10. Gençlik yıllarımda sıkı takipçisiydim şimdilerde ne yaptığından bihaber yaşlanıyorum. Tanıtım için seçmen hoş olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil