24 Ocak 2020 Cuma

bir kumkat dalı

Dedem,kırmızı süpürge ve sabit noktalar
lise zamanlarında bir dergi için hikayeler yazardım.O zaman fark etmiştim ki hikayelerimde bir dede,nine mutlaka oluyor.Bu konuda ailemin payı büyük tabiki.Küçükken bazı zamanlar anneannemlerde kalırdık.2 sokak ötede oturmasına rağmen onlara ziyeretlerimiz o kadar törensel olurdu ki.En güzel kıyafetler giyilmeli,saçlar taranmalı,bir kap kurabiye bir kalıp kek muhakka olmalı.Sonraları büyüsem ve çok yoğun dönemlerden geçsem de bu adeti hiç bozmadım.En az haftada 1 defa onları ziyaret ettim, uzaktaysam aradım.O 
zamanlar dedemler telefonuna jeton at diye bi 20lik sıkıştırırlardı muhakkak.Ve bu ritüel hiç bozulmadı.Bazen bir dilim karpuzu beğenip bundan anneannemlerde yesin diye götürürdüm bazen de kışın bir buket nergisi.Evrende herşey hareket halinde olsa da bazı sabit noktalarımız var.Her şey değişse de değişmeyen.İlk günkü güzelliği ile kalan.İşte  o apartmanların arasında bahçeli,kümeslinde ördekleri tavukları olan,harput ağacının gölgesinde gölgelenen o ev benim için öyle.
ve dün biz bir paket hamsiyi kapıp teyzemler,annemler yine dedemlere gittik.Hoş muhabett,iki kelam ettik.Sonra eski adet bozulmasın yaşlı ziyaretine mütekip kırmızı süpürge fişe takılsın dediler.Taktık süpürdük.Keçe halıları,ilmek ilmek dokunmuş yollukları..


anneannemim kullanmasam bile kalsın dediği çeyizlik tabaklarını sehpanın üstüne dizdik.Bir kalaycı buluverseydik kalaylatıverirdik.

işte böyle dostlar sabit noktalarımızı bulmalı ve onları yürek yörüngemizden asla çıkarmamalıyız.
   en azından insan kalabilmek için.
iyi ve mutlu biri olabilmek için

  ve bir kumkat dalı sallansın duvarda 
en güzel süs yeşil değil midir
doğada,oda da,insan da... 

9 yorum:

  1. Ah o Fantom süpürgeler, bikaç kere sopasını kırmışlığım var. Yazında nedense kendimden çok benzerlik gördüm. Allah sağlıklı ömürler versin, bu arada çok tatlı bir kalemin var, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Öykü kitabı okuyor gibi hissettim yazını okurken. Özellikle son cümle çok etkiledi.. :)

    YanıtlaSil
  3. Yazını çok sevdim. Samimi, içten ve sımsıcak cümleler dökülüvermiş. Bir öykü misali baştan sona okudum yazdıklarını. Yazdığın bu hoş yazıya resimler de çok yakışmış. :)

    YanıtlaSil
  4. nefis nefis bu yazı. bayıldım. duygulandım. sabit noktalar da ne güzel ifadee :) kumkat bilmiyodum :)

    YanıtlaSil
  5. Maziyi hatırlattı yazın. Dedeler, anneanneler. Nostalji, eskiye özlem...

    YanıtlaSil