22 Ocak 2020 Çarşamba

geçip giden zamanlarımı bir yerlerde bulsam

                                                                  
ağaç ev sohbetleri
eski mi yeni mi
ne güzel bir seri şu ağaç ev sohbetleri.Bir araya gelemeyecek bir çok kişini naif düşüncelerini okumak ne güzel.
ben tam bir nostalji aşığıyım hatta mahallemize bir ev yapılsa,bir küçük değişiklik olsa ben hep eskisini özlerdim.Sevmediğim bir şey bile değişse eski halini ararım.Migrosta eski ürünlerin günlerinde  heyecandan yerimde duramam.Sahaflara,eskicilere,antikacılara aşığım.Bir eşyanın daha önce kullanılmış olması benim için onu kıymetli kılar.Bit pazarlarına gitmek aldığım objelere hikayeler uydurmak en bi sevdiğimdir.Ot dergisinde bir seri var 'sebya'.Eski fotograflara hikayeler uyduruyorlar.eskiden nostalji bir hastalık olarak kabul görüyormuş.BAKINIZ bu konuda ted ed'in harika videosutık tık
yinede herşeyin ortası güzeldir.bir yandan eski albümlerde tenis oynayıp ödül aldığımız o fotograflara bakarken bir sonraki yarışmalara ne zaman olacak bakabiliriz.Annemizim porselen pembe çiçekli tabaklarında yediğimiz elmalı turtaları anımsarken fırına bir turta atabiliriz.
bence yaşam  bir pencereden sokaktan geçip giden mazimizi tebessümle seyredip ,koltukta oturan şimdiye bir bardak limonata ikram edip,az sonra gelecek yarına bir dilim turta kesmektir.

10 yorum:

  1. Son cümle ne öyle ya.. Ben de sen gibi düşünüyorum, yani geçmiş bende hep bi güzel duygular oluştuyor ama ardından o günlere geri dönememe hissi hüzünü getiriyor beraberinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taha geri dönmene sevindim.Bittiğine üzülme yaşandığına sevin demisler

      Sil
  2. Nostaljinin hastalık olarak görülmesi tuhafmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde tuhafıma gitti.Fakat geçmiş işte içinde muziplikler dahi barındırıyor

      Sil
  3. evet ruhsuzluğun hakim olduğu su götürmez bir gerçek.yinede bunun farkında olmak bile bir rumuz olduğunun habercisi olsa gerek

    YanıtlaSil
  4. "bence yaşam bir pencereden sokaktan geçip giden mazimizi tebessümle seyredip ,koltukta oturan şimdiye bir bardak limonata ikram edip,az sonra gelecek yarına bir dilim turta kesmektir."
    Bu sözünüze bayıldım! Çok şirin ve sempatik bir cümle bence :)
    Çok eskici değilimdir ama eski olan birçok şeyi de severim. Dediğiniz gibi ikisinin de ortasını bulmak gerekir. Yazınız çok güzel olmuş ellerinize ve kaleminize sağlık! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için

      Sil
  5. nefis bir yazı buu. video için de saool :) sepya, foto terimi. eski siyah beyaz fotilere diyolaar. biraz sararırlar yaa. sepya mürekkebi mi ne varmış eskiden. bak böyle hoş eski bir sözcük dee, pelikül, eski film şeritlerii :) bu yazını koyayım bloguma bi ara. seni okumak her zamanki gibi insanı mutluluk veriyooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkkürler deep.pelikülü ilk kez duydum

      Sil
  6. Nostaljik şeyleri ben de çok seviyorum. Yenisinden ziyade eski şeyler bana daha anlamlı ve kıymetli geliyor. Eski bir objeye bakmak bile insanı maziye dalıp götürüyor. :') Ya da hayaller kurdurtup ardında saklı kalan hikayeleri düşünüyor insan.

    YanıtlaSil