31 Ocak 2020 Cuma

Özel bir barış

hepimizin kendimizi bulduğu konular vardır.Bazımız yaşam acılarla dolu keyif alalım der,bazılarımız hayır acı hayatı anlatsın der.Bazıları tozpembe yalanları,gerçeklere tercih ederken bazıları nerem doğru ki diyen develere biner ve doğrunun peşine düşer.Benim sevdiğim renkler,okuduğum kitaplar sabit kalmazken bu aralar Epsilon yayınlarının alt bir markası olan Kafka yayınevinin 3 kitabını aldım.Kafka bizi boğucu bir dumanın içine atıp orda yaşamımızı düşünmemizi sağlayan bir yazardır nitekim.Bende kafesin biri olarak bir kuş aramaya çıktım.Özel bir Barış Sineklerin Tanrısına benzetilmiş.Bu yüzden beni okumaya sevk etti.Fakat ben daha çok Suç ve Ceza romanına benzettim.Kitab boyunca sizi takip eden bir pişmanlık duygusu var.konusu kısaca şöyle anlatıcımız Gene akademik başarıları olan fakat sportif faaliyetlerde zayıf,sisteme karşı gelmeyen,sistemin çizdiği çizgilerin dışına çıkmayan biri.Onun oda arkadaşı ve mecburi en yakın iki arkadaşı Finny ise sporun her dalında başarılı,dışa dönük,sistemin çizgilerinde flamenko oynayan biri.Devon Erkek lisesinde savaş yaşları gelene dek yaşadıkları anlar.Bazı karekterler vardır onlara hayranlık duyarsınız.Benim için Finny de öyle.Savaşa gitmenin yüce bir şey. sayıldığı okullarında bile o savaşa inanmaktansa kendi icat ettikleri özel bir barışı tercih  ediyorlar. “Bizim kendilerini işlerinden, yerlerinden etmemizi istemeyen şişman ihtiyarlar. Hepsini onlar uydurdu.”diyor.Ve bu uyduruk dedikleri savaş bir arkadaşlarının savaş yüzünden delirmesi ile bozuluyor.fakat yinede en son bölümde Gene savaşa gittiğinde bile savaşı kabullenmiyor “Hepsi, Phineas hariç hepsi, kendileri için sonsuz ağırlıkta bir bedel ödeyerek sınırın ötesinde gördüklerini sandıkları düşmana karşı birer Maginot Hattı oluşturuyorlardı, ama düşman asla o taraftan saldırmıyordu…tabii saldıracak olursa, tabii düşman oysa.”  insan soruyor kendine kalın tarih kitapları bitmeyen savaşlar,dökülen kanlar...peki düşman nerede?
en iyisi özel bir barış
icat etmek ülkende,mahallende ailende,en çokta kendi içinde kimselerin ulaşamayacağı yerlerde.icat etmeli ve gümüş kutularda saklamalı ara sıra parlatmalıyız.Bütün gökyüzünü aydınlatmayabilir ama bir parça umut bu karanlık dünyada size yol gösterir.

8 yorum:

  1. Kaleminize saglık, Deep'in yazısındaki linkten ulaştım size, izleyiciniz oldum, ben de beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. heeey yine bir güzel anlatım senden, nasıl desem iyilik ve umut dolu, yazının girişi de pek keyifli, sonu da anlamlı bitti. ne güzel. kitap da iyi belli. duymadıydım saool. kafka yayınları iyi, adına yakışır şekildee :) iyi geceleer :)

    YanıtlaSil
  3. ce ee geçerken bi uğradıım hihi :)

    YanıtlaSil
  4. Özel Bir Barış, ilk defa duyuyorum kitabın ismini. Tanıtımını da ilk kez okumuş oldum. :)
    Sineklerin Tanrısı kitabına benzetilmiş kitap. Sineklerin Tanrısını beğenerek okumuştum ve baya etkilenmiştim. Okumak için bu kitap da listemde olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bkm indiriminden almıştım bende değilse pek duyulduk bir kitap değil

      Sil
  5. Sanırım blog'unuzu bu yazınızla yeni keşfetmiş oldum. :) Tasarımı da çok hoş sayfanızın.
    " iş hayatına atılmadan yaşamdan ne istediğini anlamaya çalışıyor", oh! :))
    Ben de beklerim... :)

    YanıtlaSil