28 Şubat 2020 Cuma

Sırça Fanus ve dolmuştaki teyze

Sırça  Fanus 'un yazarı  Sylvia Plath Amerikalı olup hem yazar hem şairdir.Kafka okurum bir sayısında   kitabını okumadan önce trajik ve intiharla biten yaşam öyküsü beni çok etkilemişti.Çoğu görüşe göre bu kitap otobiyografik değer taşımakta ki yazarın depresif ve sürekli bunalmış cümleleri bu görüşü destekliyor.
Çünkü nerede olursam olayım -bir gemi güvertesinde Paris’te bir sokak kahvesinde ya da Bangkok’ta- hep aynı sırça fanusun altında kendi ekşimiş havamda bunalıyor olacaktım.
Ben kötü bir ruh halinde  okumuştum ve gerçekten kitap bittiğinde midem bulanmış  ve kötü hissetmiştim.Anlatımı  sade ve eksantirik cümlelerden uzak olsada insana dokunan bi yanı var. Kötü bir ruh halinde  okumanızı tavsiye etmiyorum  çiğköfte yemiş üzerinede çilekli pasta yiyip şehirler arası otobüste pastırma  bir yazda dedikoducu bir teyzeyle yanına oturmak zorunda bırakılmışcasına  bir ruh haline sokuyor.
Herşey bir yana  evet var çoğumuzdun etrafında farkına bile varmadığımız sırça bir fanus.Aynı şeyleri yapıp yeni şeyler denemiyoruz.ise hep aynı yolda  gelip aynı  kanalları izliyoruz.35'e gelmeden ne olduğumuza karar verip  daha neler olabileceğimiz kafa yormuyoruz.korkarım  dostlarım pastırma yazında belediye dolmuşunda dedikodu yapan  teyzeden  daha  çok boğuyoruz  kendimizi,farketmeden,sessiz ,sedasız..

10 yorum:

  1. kitabı ya da yazarı bilmiyorum ama cümleleriniz çok açıklayıcı olmuş

    YanıtlaSil
  2. Kitapla yeni karşılaşmış oldum. Sırça Fanus, ismi de değişikmiş. Bakayım ben bu kitaba. :)
    Evet, aslında yaşlar birer birer hızlıca ilerlerken hayatımızda yeni yeni şeyler deneyip iyi kötü anılar biriktirmek gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle eğer böyle düşünürsek her şeye tecrübe gözüyle bakarsak yaşamdaki başarısızlıklar bile bizi üzmez

      Sil
  3. plath ın hayatı evet acılı yaa ölümü de, bu kitabı bencesi de çok acı. hayatını anlatan bi film de var. onun da adı sylvia. kocası hughes in de şiir kitaplarısı vaar. dolmuştaki teyzeler ne çok de mi çevremizdeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi duymuştum ama izlemedim bana kendimi kötü hissettirdi

      Sil
  4. yardım edebilir misiniz? Blog yazarlarına ulaşma adına bir projedir. Yorum Etkinlikleri, blog tanıtımları, teknik destek ve genel sohbet konularından oluşuyor. Üyelik sistemi geçerlidir forumda, ücretsiz. Herkes blog sayfalarında paylaşır ise daha fazla yazara ulaşma şansımız artar. Foruma Üye olarak linklerinizi paylaşabilirsiniz. https://entlovin.createaforum.com/

    https://entlovin.blogspot.com/2020/03/blog-yazarlari-forumu.html

    YanıtlaSil
  5. bu kitabını okumuştum şiirlerini daha çok severim :)
    ne güzel yorumlamışsın, sevgiler...

    YanıtlaSil