6 Aralık 2020 Pazar

kaz otaran

uzun zamandır belgesel izlemiyordum. bugün Trt belgesele girip rastgele bakınırken adı çok ilgincime giden kaz otaran belgeselini izlemeye başladım.aslında bu belgeseli izlememin bir sebebi anneannemin tamamen bir tesadüfler silsilesi olarak ördek bakmaya başlaması da var.
Kaz Otaran" belgeseli, Türkiye’nin en soğuk şehirlerinden biri olan Ardahan’ın Çıldır ilçesine bağlı Gölbelen köyünde kaz yetiştiriciliği yapan Muteber ve torunlarının hayatını anlatıyor. görüntüler,sesler hepsi çok güzeldi.Muteber Nine emekçi bir anadolu kadını.eski usül bakım teknikleri,yumurtadan çıkıp büyüme evrelerini izliyoruz. 

(hele şu girişteki görüntüler çok hoşuma gitti)




 kırılan bir yumurtayı bantlayıp kuluçkaya bıraktıkları sahnede hem şaşırdım hem güldüm.fakat işe yaradı en sonunda bu kırık yumurtadan bir kaz çıktı.
sa yormayan bir belgesel arıyorsanız ve Anadolu'nun güzellikleri arasında birinin ayrımına varmak isterseniz kaz otaran iyi bir tercih olabilir.

Gençlik bir kuş idi uçurdum tutamadım.yaşlılık da bir top kumaş idi aldım satamadim

6 yorum:

  1. Trt belgesellerini ben de beğeniyorum. Birkaç senedir Trt daha iyi işler çıkarıyor. Özellikle Trt 2 ve Trt belgesel bizim evin sevilen kanallarından. Teşekkürler öneri için. :)

    YanıtlaSil
  2. TRT belgeselleri iyidir ya ;)

    YanıtlaSil
  3. Not aldim. Çok romantik görünüyor dışardan. Ama yapan için zordur:)

    YanıtlaSil
  4. oyyyy bilmiyodum izlerim saool :)

    YanıtlaSil