4 Mayıs 2021 Salı

günlerden habersiz#9

 

Bir hikayenin başı veya sonu yoktur; insan, geriye veya ileriye bakacağı anı kendisi, keyfi olarak seçer.

Tam kapanmanın başında ablam ve kardeşim geldi. Ah ne mutlu oldum. Bayramda torunlarını bekleyen yaşlıları pek iyi anladım. Evin havası değişiyor. Daha bir yaşanılası oluyor. Gerçekten de ev kavramını karşılıyor.  İlk günler sürekli kabuslar gördüm. Uyanıp işe gideceğim diye ödüm koptu. Şimdi alıştım. Günün hangi saatindeyiz haftanın hangi günündeyiz bilmemek ne hoş ne hoş!
Tales By light belgeseli fotoğrafçılık üzerine bir  netflix belgeseli.. Hep bir fotoğrafa baktığımda o ana gitmek isterdim. O çekildiği ana gitmek. İşte bu belgesel bir nebze bunu sunuyor. Alanında uzman fotoğrafçıların peşine takılıp fotoğraf kovalıyoruz. 
Ntv radyo açıp kendimi evin bir bölümünü temizlemeye veriyorum. En çok doğa konuşmalarını sevdim. Yıldızsız şehirler bölümünde konuşan Amatör Astronom kulübü başkanı arka bahçe Astronomluk duygularımı perçinledi. Önümüzdeki ay bir teleskop yahut dürbün alacağım. Aslında hem dürbünüm hem teleskobum var. Ama çocukluktan kalma şeyler ve küçük mercekli. Telefonlarla uyumlu teleskoplar beni pek heyecanlandırıyor.
Annem denemeyi çok sever. Bahçenin kenarındaki gelincikleri toplayıp gelincik şerbeti yaptık. Hoştu tadı. Ama çok güzel süzülmesi lazım.
Şipşak dondurma tarifi: Donmuş muzu ve çileği blendardan çek. Üzerine biraz süt isteğe bağlı şeker. Bon appet,t!


10 yorum:

  1. Gelincik şerbetini merak ettim. Biraz korkuyorum toplarken içinden çok böcek çıkıyor. Toplamışlığım var ama şerbetini hiç duymamıştım, teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim sevgili tante rosa.sizin yazılarınızı okumayı pek seviyorum ama yazılarını okuma listemde bir türlü gözükmüyor neden acaba?

      Sil
    2. ah bir bilsem, ayarlarla ilgili bir şey mi acaba? araştırayım.

      Sil
  2. Yaa çalışırken tatil günlerinde ben de böyle hissederdim hep 🤗 Gelincik şerbeti ne hoş, çocukluğumda içmişliğim var sanki öyle şimdi rengi ve kokusuyla geliverdi gözümün önüne. Kalemine sağlık 🧚‍♀️

    YanıtlaSil
  3. Evde geçen işe gitmediğim şu günlerde hangi haftadayız, hangi gündeyiz bunları takip etmiyor olmak, evet güzel his gerçekten. ^-^
    Gelincik şerbeti ilk defa duyuyorum, merak da ettim.
    Dondurmalı tarifi de denemek gerek. :)

    YanıtlaSil
  4. adam philips'in başka bir kitabını okuyup yazmıştım yeni daha blogda, bu kitabına da bakayım :)

    YanıtlaSil
  5. Selam dondurma tarifini aynı yapıyorum Bazen içine çukulata parçaları atıyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Aslında en baştaki alıntıya bayıldım ama gidip şimdi bu dondurma tarifini yapacağım çünkü dondurucuda hem muz hem çilek var:)

    YanıtlaSil
  7. Fotoğraf çekmeyi seven biri olarak, belgesel ilgimi çekti :)

    YanıtlaSil