15 Temmuz 2022 Cuma

Tatil dediğin belki de budur.

Çünkü yalnız yaşlıyken değil, gençken de kendine acımak, bir insanın kendi benliğine karşı işleyebileceği suçların en yıkıcısıdır.

 Ah ne güzel tatil. Annem çık dışarı arkadaşlarınla buluş hava al diyor. Ama hava o kadar sıcak ki.  Çarşmaba günü liseden arkadaşlar buluşayım dedim. Bi cafede oturup sohbet ettik. Ama yine de hava o kadar sıcak ve bunaltıcıydı ki kendimi hemen eve atmak istedim. Zaten şehir içi otobüslerin fiyatı beni şok etti! 5 dakika yürüme mesafesinde bir yere gidecektim. Hava sıcak terlemeyeyim dedim. Otobüse bindim. Adam 9 lira alınca şaşırdım.  Yani her şeyin zamlandığını biliyorum ama bu kadar yakın mesafeye bile böyle bir miktar cidden kara komedi gibiydi. Arkadaşım Denizli'de yaşıyor. Çok şaşırdı biz  liraya gidiyoruz dedi. Şehirden şehire bu kadar fark var  mı diye şaşırdık kaldık.

Dün iki kitap bitirdim. Biri Mina Urgan'ın '' Bir dinozorun notları'' kitabıydı. Çok garip geldi. Orhan Veli ve çok sevdiğim Sait Faik'in insani yönlerini okumak. Onların zayıflıklarına, hatalarına tanık olmak. Çok kıskandım Mina Urgan'ı. Etrafının edebiyat incileri ile çevrili olmasını. 

Okuduğum diğer kitap Cahit Irgat'ın şiir kitabıydı. Tesadüfün böylesi Mina Urgan ile Cahit Irgat evlilermiş. Daha sonra boşanmışlar tabi ama. Bunu bilmeden iki kitabı aynı anda okumak ve bitirmek bir garip hissettirdi bana.

Biraz bile ekrana baksam başım ağrıyor ve uykum geliyor.  O yüzden izlemek istediğim film ve belgeseller öylece kalakaldı. Azıcık ekran sürenimi de  Manga okuyarak geçirdim.

Aslında dışarıdan bakılınca bomboş geçmiş görülebilir günlerim. Ama kendim açısından çok dinlenmeli ve tamir olmalı bir hafta oldu. Çünkü tam tatile gitmeden Patronumla atışıp kanı çekilmiş bir şekilde işten çıktığım için toparlanmam bir haftayı buldu. Şu Bir buçuk ayı alnımın akı ile bitirip çıkmak istiyorum. Bu bir hafta tatilde biraz girişimim için de çabaladım.  Canım annem ve ablam destek oldular.  Babam ve abilerim pek oralı olmasalar da annemlerin desteği yetti. Şimdilik biraz birikim yapıyorum. Hedeflerime ulaşmak için gereken eğitimleri alıyorum. Heyecandan çok stresliyim. 

Yabancı dil konusunda pes etmek üzereyim. Bir seviyeye geldim ve çakılıp kaldım adeta bir türlü istediğim seviyeye ulaşamıyorum. Kelimeleri aklımda tutamıyorum. Rahatça ingilizce içerik tüketmek istiyorum ama bir yerde kopuyorum izlediğim yahut okuduğum şeylerden.

Yalnız denizden bıkmıyorum.  Her gün sahile  gidip kitap okuyasım geliyor. Sabah gün  doğumunu izlemeye gideceğiz. Heyecanlıyım. Defalarca kez gün batımına  şahit oldum. Ama hiç sahilde gün doğumunu izlemedim.

 

13 yorum:

  1. Benim tatilde yine evde geçti :D 2 Gün dışarı çıkabilidim sadece :)

    YanıtlaSil
  2. Bence hiçte bomboş geçmemiş günlerin, dil konusunda aynıyız maalesef etrafımda konuşacak kişiler olmayınca insan ne öğrendiği dili düşünebiliyor ne de konuşabiliyor. Kendini ait hissetmediğin bir yerde olmaman bence kendine yaptığın en büyük iyiliktir. Annenin ve ablanın sana destek olması her şeye bedel. Sana iyi gelen her şeyin peşinden koş. Denemedikçe sana neyin iyi geldiğini bilemezsin :)

    YanıtlaSil
  3. iş girişimin hadi inşallah hayırlı ve başarılı olur zaman içinde. mina urgan, ingiliz edebiyatının efsane hocası, nefis edebiyat kitapları var :)

    YanıtlaSil
  4. o deney için das experiment (2001) filmini izleee :)

    YanıtlaSil
  5. Mina Urgan'ın Bir Dinozor'un Anıları kitabını 20'li yaşlarımın başında okumuş ve çok beğenmiştim. İnsanlar nasıl hayatlar yaşıyor, diye düşünmüştüm. Tanıdığı insanların kalitesi, başarıları, gezmeleri beni çok etkilemişti. Evlenip boşandığını bilmiyordum. İki eski eşin kitabını arka arkaya okumak hoş bir tesadüf olmuş.

    YanıtlaSil
  6. Burada benim yorum olacaktı sanırım spama düşmüş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba spam kutusuna baktım ama mesajınızı göremedim :/

      Sil
    2. Allah Allahhh yaptım diye hatırlıyorum ama neyse sağlık olsun :)

      Sil
  7. Yaşamın küçük anlarını romantize etmek bence yaşamı güzelleştiriyor. Küçük anlar bile bizi musmutlu ediyor böylece...

    YanıtlaSil
  8. Bu yazıya ben de yorum yapmıştım sanırım. Spam kutunuzu kontrol eder misiniz?

    YanıtlaSil