26 Ağustos 2022 Cuma

Beceri İstifi




Bir süre içime kapandım, ama önemli bir şey fark etmiştim: Dışarıda olan her şey, istendiği an sizden alınabilir. Bir tek içinizde olanlar güvendedir.

Normal Olmak Varken Neden Mutlu Olasın, 
Jeanette Winterson

Merhaba. Bugün iki yıllık iş hayatı deneyimimin sonuna geldim. Güzel olan vedalaşırken herkesin güzel bir şekilde vedalaşmasıydı. Çok fazla güzel anı biriktirmesem de oldukça  fazla deneyim biriktirdim. Belki dönüp hatırlamak isteyeceğim pek fazla şey yok ama bana çok fazla şey kattığı bir gerçek tabi ki.
Uzun zamandır kendimi eksik gördüğüm konulara yönelmek istiyorum. Hevesliyim. Mutluyum. 
Beceri istifi diye bir şey var. Farklı alanlarda olan yeteneklerimizin karışımı ile yaptığımız işi daha iyi ve diğerlerinden ayırt edici şekilde güzel yapıyoruz bu sayede. 
Yaşam garip espiriler yapıyor. Tam okuldan çıktım annemlerin işleri düzeldi derken babam yine kendini bir işe attı. Bir borcu yakamızdan atmadan başka bir borcun içinde buluyoruz kendimizi. Kazandıklarımız borç ödemeye gidiyor. Neden diyorum gezmeyeceksen, görmeyeceksen, mutlu huzurlu geçmeyecekse günlerin ne önemi var bu işlerin. Biz dinlenmeyi bilmiyoruz. Durup baltayı bilemeyi. Derin bir nefes çekip ailenle güzel vakit geçirmeyi. İzmirli bir arkadaşım var her yaz Türkiye'nin farklı bir kısmına seyahate çıkıyorlar. Bu yıl Ağrı'ya gittiler. Yahu bir Ağrı diyip geçiyoruz ama oralarda bile neler neler varmış. Gördükçe gözüm gönlüm açıldı. Ne güzel memleketim dedim. Yer yeşil gök mavi...
Babamın batırdığı kaç iş var sayamam. Onun mesleği iş batırmak ve borca batmak. Bizde bir bataklığın kıyısında onun yüzünden üstü başı balçık olan sazlar gibiyiz. O pis kokusundan ve boğuculuğundan habersiz. Bizde hiç kopmayacak bağlarla bağlanmışız. En çok anneme üzülüyorum. Bir yerde ben yaşamı ondan ayıracağım ama annem bunu asla yapmaz. Kaç kere boşanmak gündeme gelse de olmaz dedi. Bir dul kadına neler denir neler yaşar bilmiyorsun dedi. Bir yeni kıyafet giyse kime giyindi derler, bir yere gitse kime gözüktü derler. Şimdi en azından rahatça gezip, yaşıyoruz dedi. Garipti. Yaşamın bu kadarı ile yetinmek zorunda kalmak. Bir kaç kez taşınırız buradan desem de annem babam burada dedi.
Artık bunları düşünmeyi bıraktım. İnsanların fikirlerini değiştirmeye uğraşmaktansa kendimi geliştirmeye uğraşırım daha iyi. Etki alanımda olmayan şeylere enerjimi vermek istemiyorum.
Gelecek hafta ablamlar geleceği için musmutlu hissediyorum. Bu hafta biraz temizlik ve hazırlıkla geçecek olsa bile öyle tatlı geliyor ki bana. Bayram öncesi ninelerin hissettiği duygu bu olsa gerek.
Bir de bir iş başvuruna hazırlanıyorum. Freelance olan bir iş. Birinden çıkıp birine atlamayacağım tabi ki ama sevdiğim ve uzun zamandır devam ettirdiğim bir hobimi düzenli bir gelire dönüştürmeye niyetim var. Ha birde kendimi çok yetkin hissetmesem bile çizime başladım. Sürekli en iyisini yapamadığım için kendimi sabote etmeyi bıraktım. Bu ne kadar güzel bir şeymiş.
 Bu hafta öğretmen arkadaşlarımla okuldan ayrılsam bile düzenli görüşmeye devam etmek için bir kitap kulübü kurduk. Bu ay okuyacağımız kitap gazap üzümleri.
Birde istifa ettiğime göre bir maddeyi daha yerine getirmiş oluyorum(bakınız 24 yaşım bitmeden yapılacak 24 şey)
E kitap sitesinde gezinirken çok basit bir ismi olsa bile ilgimi çeken bir kitapla karşılaştım. Kitabı okumaya başlayınca onun bir yazarın anı kitabı olduğunu keşfettim. Anı kitaplarını okumak çok mutluluk veriyor bana. O kitaptan bir kaç alıntı ile yazımı bitiriyorum.
Mutlu günleriniz olsun.

Yazma biçimimin böyle olmasının nedeni de muhtemelen şu:
Parçaları, kırpıntıları biriktirmek, sürüp giden bir anlatı tarzından bir türlü emin olamamak. Eliot ne diyor? Bu parçacıkları payanda olsun diye enkazımın kenarına yığdım...

Annem elimin kitaba değmesini istemiyor du. Kitapların içine balıklama dalacağım aklına bile gelmedi - saklanmak için kendimi onlara hapsedeceğim de.

Ben yaralanmıştım ve çok önemli bir parçam yok edilmişti - benim gerçekliğim buydu, hayatımın olgulari; ama olguların öteki tarafında olabileceğim kişi, hissedebileceklerim duruyor du ve ben bunun için gereken sözcüklere, imgelere, öykülere sahip olduğum sürece, yitip gitmeyecektim.

Normal Olmak Varken Neden Mutlu Olasın, 
Jeanette Winterson





 

13 yorum:

  1. Yenilik iyidir, her şey güzel ve gönlünce olsun. Güpgüzel kapılar açılsınn^^

    YanıtlaSil
  2. oyyy işi bırakcaktın, zamanı geldi yani, freelance hadi hayırlı olsun. ilerde bak o zaman anneni alır birlikte ikiniz gezersiniz :)

    YanıtlaSil
  3. "Dinlenmeyi bilmiyoruz. Durup baltayı bilemeyi. Derin bir nefes çekip ailenle güzel vakit geçirmeyi." O kadar haklısınız ki... Ama yazınızın geneline baktığımda umutsuzluk yerine tam tersi bir umut hissettim. Belki yanılıyorumdur, bilemem. Ama hakkınızda her şeyin en güzeli olsun. Güzel günler hepimizi bekler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Eylül :) Yazımın genel halini bir tek cümle ile özetlemişsin:) genel olarak olumsuz hallerle çevrili olsam bile umut dolu hissediyorum

      Sil
  4. Önce yazım yeteneğine hayran kaldığımı söylemek istiyorum. Umarım senin için her şey istediğin şekilde güzel olur. Yeni şeylerin neler getireceğini bilemeyiz ama sana güzellikler getirsin :) Eylül Su'nun dediği gibi yazında umut var. İyi şanslar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) ne zamandır blogunuza uğramıyordunuz galiba. Geri dönüşünüze sevindim:)

      Sil
  5. Teşekkür ederim İlkay her zaman güzel değerlendirme ve yorumlarınla, kendinden bir parça kattığın mesajlarınla yazma güdümü perçinliyorsun

    YanıtlaSil
  6. Her şey gönlünce olur umarım.

    Annelerimiz bizler gibi düşünmüyor. Belki de kendi annelerinden gördüklerini devam ettirmek istiyorlardır. Ben de başka sebeplerden defalarca anneme boşanmasını söylemiştim ama beni dinlemedi. Şimdi bile sürekli babamdan şikâyet eder ama boşanma kelimesini duyunca "Olur mu öyle şey?" der. Halbuki bizim neslimiz bu kadar sabırlı değil ve bence olmamalı da. Yine de herkes kendi hayatını istediği gibi yaşasın.

    Gazap Üzümleri uzun zamandır okumak istediğim bir kitap. Çok güzel olduğunu duyuyorum. Bakalım senin yorumun ne olacak?

    YanıtlaSil
  7. Değişim her zaman anlam katar. Yenilik hep risktir ama iyi gelir.

    YanıtlaSil