2 Ağustos 2020 Pazar

mektup arkadaşı nedir?


                 Mail Snail GIF by Super Simple - Find & Share on GIPHY 
herkese merhaba!
ben mektupcu karides.mektup yazmayı,kartpostal göndermeyi pek severim.bu güzel hobiyi daha önce edinmeliydim.mektup arkadaşlığının bana kattığı o kadar güzel şey var ki.bu yazıları yazmak boynumun borcu.
mektup arkadaşı nedir?
mektup yolu ile iletişime geçtiğimiz ,yazılarda buluştuğumuz insanlara denir.sosyal medya samimiyetizliğinden uzak beğenilme kaygısı gütmeden yazılan okunan satırları yazdığımız ve aldığımız kişidir.yerli olabilir yabancı olabilir.yabancılarda penpal diyorlar.bu işe gönül verdiyeniz her ülkeden olmasa bile sevdiğiniz ülkelerden arkadaşlar edenip o ülkenin kültürünü bizzat orada yaşayan birinden öğrenebiliriniz.vel hasıl tanımadığınız insanlara içinizi açmak,kültürünüzü tanıtmak için yapabileceğiniz yahutta nostalji olsun canım deyip ilkokulda ki haylaz arkadaşınıza ,lisede ki ögretmenize yazıp mutlu olmasına sebeb olabilirsiniz.sizede faydası çoktur.yoğun bir iş günü posta kutunuzda uzanmış sizi bekleyen mektup bütün kederinizi alıverir gider.ptt gözünüzde asil bir yer olur.hayatınıza heyecan gelir.acaba mektubum geldi mi? mektubum ulaştı mı?
neden mektup arkadaşı?
kaba ve kötü kimse tanımadığı biriyle mektup arkadaşı olmaz.genelde nazik ve özverili insanlar yazar.ha birde eskiyi arayanlar.sosyal medyanın samimiyetsizliğinden uzak naif sıcak bir imkan sunar.yabancı arkadaş minik hediyeler,küçük hikayeler demektir.gidemeyeceğiniz yerlerden bir paket  çay gelir.bir kartpostal kocaman mutluluk gelir.
uzun lafin kısası alalım bir kağıt ve bir kalem yazalım.kenarına minik bir fotağraf iliştirip katlayalım.unutalım bir anlığına savaşları,açları,kötü politikaları.insan olalım en iyisinden.en iyiliğe inananından ve mektup yazalım.bir dosta,bir yabancıya...
he şeyden çok insan olalım

14 yorum:

  1. Mektup arkadaşı olmak ne güzel.

    YanıtlaSil
  2. sakladığım kıymetli dost mektuplarım var hala :)

    YanıtlaSil
  3. kardeşime karpostal bana telefon faturası geldiğinde hayata bakış açımızın ne kadar farklı olduğunu anladım :)

    YanıtlaSil
  4. Çok severim ben de uzun uzun mektuplar yazmayı, içine ufak bir fotoğraf, bir kuru çiçek, o gün hoşuma gitmiş ufak birşey koyup yollamayı :) çocukken birkaç ülkeden mektup arkadaşım vardı, şimdi hepsi sosyal medyada, ara sıra mesajlaşmak dışında yaptığımız bir şey yok.. özledim bak.
    Ama düzenli yazıştığım iki kişi var :) kesinlikle email, mesaj, whatsapp gibi olmuyor, çok farklı güzel bir iletişim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bende umarım hiç kaybetmem umarım

      Sil
  5. Bir ara internet üzerinden mektuplaşma siteleri vardı mail gibi hala vardır belkide adını hatırlamıyorum ama bir yıl kadar yazmıştım, şimdi kime ne yazayım diye düşünmeden edemiyorum açıkçası... bloglar da bir nevi mektup arkadaşı değil mi?

    YanıtlaSil
  6. Mektup arkadaşlığı, şahanedir, unutulmazdır! Bir zaman önce, bir kaç genç blogda bu olaya rastlayınca çok hoşuma gitmişti; çünkü mektup eskilerde kalmışken yeniden hayat bulmuştu. Belki sıcak kalplere ihtiyacı vardı, soğumuşken hayat:) Blog aleminde rastlaşınca bu sıcak kalplerin sıcak yazılarıyla, buradaki tatlı anlatım da tetikleyince... Onlardan esinlenerek biz zamanlarını ve elbette o zamanların iletişim yokluklarını ve elbette bu yoklukların mektubu, özellikle yurt dışına giden-gelen mektupları nasıl kıymetli kıldığını anlatan bir yazı yazmıştım. Tarihten ve bu işin başlangıcından bir şeyler: duygular görmek, eskiyi merak edip okumak isterseniz eğer, linkini şöylece bırakıyorum:)

    https://laparagas.blogspot.com/2020/02/penfriendlik-muessesesi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazınızı okudum iskandinav arkadaşınız nerde ben bile o kadar çok merak ettim ki

      Sil
  7. Mektup arkadaşlığı çok güzeell <3 Ben de uzun zaman önce blogumda mektup arkadaşı edinme yolları hakkında bir yazı paylaşmıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazını okudum yaşasın mektup arkadaşlığı

      Sil
  8. bazen kartpostal atıyorum sevdiklerime gittiğim yerlerden, eskileriyse hala saklıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gittiğim yerlerden kartpotal atma işini bir türlü yapamamışımdır onları eve getirip hep evden postalamışımdır

      Sil
  9. ömründe bir kere bile olsa dene derim çok güzel bir duygu

    YanıtlaSil