19 Kasım 2019 Salı

Uçurtma avcısı

geçenlerde bir arkadaşım kitapları yazarın yazdığı sırayla okumanın insana kitap ve yazar arasındaki ilişkiyi kurmamıza yardımcı olduğunu söyledi.Düşündüm de haksız sayılmaz sonuçta yazarların bir nevi çocuğu kitaplar.Nitekim Khaled hüseyni de öyle diyor.Madem öyle  tanışalım bakalım senin çocuklar nasıl.
şunu demeliyim ki savaşın kazananın barışın kaybedeni yoktur.hangi savaş olursa olsun.Topla tüfekle elle bilekle ve dünyanın neresinde olursa olsun insanlar savaşın acısının çekiyorlar.savaşı yaşlılar başlatıyor fakat gençler ölüyor.Ve bu kitapta savaşın etkilerini en az gören zengin bir çocuktan dinliyoruz.Nitekim yıllar sonra ülkesine dönmek zorunda kaldığında bir taksici bunu yüzüne vuracak"Afganistan hep böyleydi senin haberin yoktu" diyecek.
emin olduğum bir şey varsa o da şu okumalıyız herkesi ve her şeyi anlamalıyız her insanı ve her sesi.Emir zengin ve güçlü bir babanın oğlu hasan o evin hizmetçisinin oğlu.Emir ona derinde ne kadar sevse de bir üstünlük kurma çabası içerisinde ve onunla arkadaş olduğunu yıllar sonra anlayabiliyor.
Irk ayrımı yapılan bir ülke.Biz ırk ayrımı deyince sadece Beyaz zenci ayrımını hatırlasakta aslında her toplumda yer edinmiş.kendinden farklı olanı hor görme.İşte o çocuk saflığında dahi toplumun ona kattığı bir değer yargısına sahip Emir.İnsan soruyor kendisine.Aslında bana ait olduğunu düşündüğüm nice düşünce. fikir yargısı ne kadar  benim.
yazarı araştırınca gördüm ki o da Emir gibi vicdanını rahatlatmak. o çok sevdiği Kabili bırakıp gitmesinin acısını dindirmek için yazdığını düşündüm.Onunda Emir gibi ülkesini bırakıp bir yerlerde yaşamını güzelce kurduğunu düşünürsek neden olmasın?
tabi bunlar bir hipotez sadece.
neyse sonuç olarak 
Tek bildiğim savaş kötü,uçurtma uçurmak harika!

9 yorum:

  1. ne güzel yazmışsınız. görsel de nitekim öyle.:)
    sevdiğim yazarların kitaplarını kronolojik sırayla okumak... yazar keşiflerim genelde habersiz geldiğinden yaldır yaldır elime hangi kitap geçerse okuyorum.:) belki de planlı yaklaşıp, baştan sona okumak daha iyi gelecektir. bu bakış açısını sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende baze spontane takilip kütüphaneneye gidip rastgele bir kitap alırım raftan bazen de uzun araştırmalar sonucu okurum ikiside gerekli bence

      Sil
  2. merak ettiğim bir kitap alamadım bir türlü..

    YanıtlaSil
  3. Duygusal olarak sarsılmak değilde beni eleştirmeye itti kitap.amam kesinlikle okunmalı

    YanıtlaSil
  4. eveet bütün sölediklerin doğruuu ve kitapları yazma sırasıyla okumak daaa :)

    YanıtlaSil
  5. Fotoğrafı çok beğendim. Kitabı da beğenmiştim okuduğumda ve bir o kadar da etkilenmiştim...

    YanıtlaSil
  6. Bu ne kadar güzel bir yorumdur böyle *-* kendi yorumlarımda ne kadar eksik olduğumu gördüm. Ayrıca bu kitabı bir arkadaşım hediye etti okunmak için bekliyor çok heyecanlıyım okumak için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen oku bende geç kaldım okumak için

      Sil