28 Şubat 2021 Pazar

şubat ilhamları




Şubat ayı o kadar verimli bir aydı ki
okudum, izledim, dinledim, denedim ve çokça keşfettim. Bunun en büyük nedeni
bir çalışma alanı oluşturmak ve günlük rutinime üretkenlik saati koymak oldu. Her akşam
kendime sordum ben bugün zamanımı neye harcadım. Neler ürettim ve ne tükettim
diye.

Dinledim

Kuş bakışı

Ornitolog
Dr. Arzu Gülsoy Ergen'in hazırlayıp sunduğu programda kuşlar ile ilgili hem ilginç hem de
oldukça geniş bir yelpazede bilgiler yer alıyor. Bu yaz kuş gözlemciliği yapmak
istediğim için yaza kadar küçük de olsa bir hazırlık yapmak için bu programı
dostlarımızın yaşamına kuş bakışı bir gözlem yapıyoruz.
dinlemeye karar verdim. Arzu Hanımın açık ve duru Türkçesi ile bu minik 

Haftada bir tane ve özümseyerek dinliyorum. Bahsedilen kuşun literatürdeki
karşılığına yer verilmesi ayrı hoşuma gitti. Program Ntv radyo alt yapısı ile hazırlanıyormuş.
İnternetten baktığımda Ntv Radyonun bir derya deniz olduğunu görünce tamam
dedim. Mart ayında keşfedilecek bir sürü program buldum. Dinlemek için tık

Kahverengi yol panoları

İş kültür sanatın destekleri ile
hazırlan bir seri. Daha önce bahsettiğim yazı için tık

 

Bir şiir vardı

Şu an pek fazla şiir bulunmasa bile mevcut
şiirlerin seslendirilmesi oldukça başarılı. Şiiri dinlemiyorsunuz da yazarla
beraber yeniden yazıyor yahut yaşıyorsunuz benim en sevdiğim Nazım'ın yine
de iyimserlik şiiri.

Şiiri dinlemek için tık

 



Kardeşim

Sonu tatlıya bağlanan kitaplar yollayın bana

Uçak sağ salim inebilsin meydana

Doktor gülerek çıksın ameliyattan

Kör çocuğun açılsın gözleri

Delikanlı kurtarılsın kurşuna dizilirken

Birbirine kavuşsun yavuklular

Düğün dernek yapılsın hem de

Susuzluk da suya kavuşsun

Ekmek de hürriyete

Kardeşim

Sonu tatlıya bağlanan kitaplar yollayın bana

Onların dediği çıkacak

Eninde de sonunda da...

Nazım hikmet


Okudum

Ru

Kitabın adı Ru Fransızcada küçük
dere anlamını taşır, mecazi anlamı ise - gözyaşı, kan, para - akıtmaktır.

Ru Vietnamcada ninni, sallanmak anlamını
taşır. 10 yaşında Vietnam’dan göç etmek
zorunda kalan Kim Thúy'n hikayesini okuyoruz kitap boyunca. Boat people denilen
ve ülkesini, hayallerini geride bırakıp yaşama yeniden başlayanların hikayesi.
Böyle acayip kıyıda köşede kalan kitapları seviyorum.
Öyle karman çorman ki  yazarın yolculuğu esnasında ki sayıklamaları gibi.

Cesara Pavese

Tüm şiirlerini ve Güzel Yazı
okudum. Diğer kitaplarını merak etmekle beraber şiirlerini kitaplarından daha
çok sevdim.

Kadınlar pek
önemsenmez ailede.
Demek istediğim, bizde kadınlar evde oturup
bizi dünyaya getirir ve hiçbir şey söylemezler, hiçbir önemleri yoktur,
anımsamayız onları.
Her kadın kanımıza yeni bir şeyler aktarır,
ama hepsi bunu yaparken kendini tüketir ve biz, böyle yenilenmiş olarak,
varlığını sürdüren yalnızca bizleriz

Hani bazı insanlar vardır  ne söylese dinlemek istersin. Hiç sıkılmadan
yorulmadan. Her şeyden bahsedebilir size. Aynı merak ve ilgiyle her şeyi
dinlersiniz sizde. Ray Bradbury benim için öyle bir yazar. Onun o ilginç
taşıyışını seviyorum.
anekdotlarını, değişik fikirlerini, garipliğini acaip güzel bir şekilde

Eğer her gün
yazmazsanız zehir vücutta birikir ve ya ölmeye başlarsınız ya da delirmeye;
yahut ikisi birden

İzledim





Social dilemma belgeseli hakkında söylenecek pek çok şey var. 21.yüzyıl
insanın nasılda bir ürün olduğunu, internette saçtığımız onca verinin
yaşamımızı nasıl şekillendirdiğini görüyoruz. Dünya oluşan yönelimlerin, moda ve trendler dışında siyasi olayların ve hatta ülkelerin kaderinin nasıl
şekillendirildiğini görüyoruz.

Tales by Light en kısa tabiri ile çekilen bir fotoğrafın arka perdesini
bize gösteriyor. Sadece bir bölümünü izlememe rağmen içim sevgi ve merakla
doldu


12 yorum:

  1. Oh, şubatında dolaşıverdim bir anda, dört hafta -ki son günü henüz yaşanmakta- geçip gitti hava gibi :)

    Tık'larında (biri hariç) sorun var sanırım. Ayrıca bazı satırlarda da kayma :) Bu iki meseleyle önceden de karşılaşmıştım burada, sanki buluştuğumuz mekanın özel yanlarından biri de bunlar :) Böyle yazdım, ama bir an ben de inanmadım kendime :)

    Paylaştığın şiiri hiç duymamıştım. Bu tür içeriklerde, her defasında, "ne çok şey bilmiyorum" diye şaşırıyorum ve aynı zamanda seviniyorum da keşfedilecek çok şey olduğu için :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba artık tıklarım düzeldi :D yazılarımı bir çırpıda yazıp yayinlayivermek istiyorum. Tek nefese bir sürü sözcük sığdırmaya çalışan biri olarak blogda bu tutumumu değiştirmeli vw yazılarımı tekrar tekrar gözden geçirmeliyim biliyorum ama bu kez taslak olarak kalıp uğraşasım gelmiyor. Önce yapıp sonra düşünenlerden olarak bu güzel dikattiniz için teşekkür ederim;)

      Sil
  2. Bir şey dikkatimi çekti; yayının etiketleri. Neden S harflerini, sözcüğün içinde bile olsa, büyük yazmak istedin? Bir de istisnası var: Pavese. Acaba onunki neden küçük kalmış? Yeniden, neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klavye s tuşu çalışmıyor ctrl v ile s yapıyorum:D ondan olmuş;))

      Sil
  3. Şubat ayı gerçekten verimli geçmiş gerçekten, tebrikler:)

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle ikinci cümlene katılıyorum ve bu haftaki hedefim benim de :)

    YanıtlaSil
  5. Çok bereketli bir ay olmuş, senin adına çok sevindim, kendi adıma imrendim. Günlerini dolu dolu geçirmek gibisi var mı? Bende bu dolu geçirme tutkusu bir oburluk halini aldı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet buda bir tür oburluk:)) hiç böyle düşünmemiştim

      Sil
  6. ürekenlik saati ne kadar iyi bir fikir. benimse bu ara "boş boş bakma" saatine ihtiyacım var. ben de onu koyacağım. nazım hikmet de "mutlu son" seviyormuş:)) ne güzel!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazende üretmek değil dediğiniz gibi sadece kafamızı boşaltmaya durmaya düşünmemeye ihtiyaç duyuyoruz

      Sil
  7. Social Dilemma..Sosyal medya denen ağın içine önce bunu yapanların sıkıştığını itiraf eden film.
    Instagram' uygulamasını kaldırmama neden olan bir film aynı zamanda :)

    YanıtlaSil
  8. temizlik mi yaptııın :)

    YanıtlaSil