25 Nisan 2021 Pazar

Mart İlhamları

Mart ayı ruhi bunalım ve hastalıkla geçtiği için kısa kitaplar okumuşum. Mart ayının dökümünü nisanın 3. haftası yazabildiğime bakarsak Mart baya bir tembel geçti. Alışkanlık takipleri çentiksiz kalmış. İzleme ve okuma listelerinin dışına çıkılmış ve bolca boş zaman geçirilmiş. Fakat artık  ortaya çıkardıklarımdan  yani sonuçtan ziyade sürece odaklanıyorum. sistemin öğrettiği şekilde değil öz şefkatli bir şekilde kendime yaklaşmaya karar verdim.
Okudum
Okuduklarım arasında en çok çocuklara fazla tüketiminin etkilerini anlatan Güneşi bile tamir eden adam kitabını çok sevdim. Behiç Ak hem yazmış hemde çok güzel bir şekilde resimlemiş. Kitap Japoncaya bile çevrilmiş ve ödül almış. Bir çocuğa hediye etmek için çok güzel bir seçenek.

Dinledim
Ntv radyo cidden iyi işlere imza atıyor. Edebiyattan sanata, moda akımlarından yemeğe bir çok alanda kaliteli programlar yapıyor. Telefonumda kullandığım podcast uygulamasını silip yerine bunu yükledim. Özellikle Bir bisiklet hikayesi programına bayıldım. Bisiklet ile uzun yolculuk etme fikrini zihnime kaydettim.

İzledim
beni neden öldürdün adında siber zorbalık adında bir belgesel. neden listemin dışına çıktım bunu neden izledim bilmiyorum. Amerikada ki çetelerden bir üye yok yere bir kızı öldürüyor. Kızın annesi pek tekin değil. Zamanında kokain ticareti yapmış. Katillerin peşine düşünüyor. hatta bütün çeteyi öldürme planı yapıyor. İşin bu kısmı oldukça ilginçti. Geri kalan kısmı gündüz kuşağı cinayet masası programları gibiydi.

Keşfettim
sürdürebilirlik üzerine çok güzel bir site keşfettim. solhliving. sadece araştırmalara değil birinci elden deneyimlere yer verildiği için bana çok ilham verdi. Özellikle şampuana geri başlamayı düşündüğüm bir zamanda okuduğum  sampuansiz hayata merhaba  yazısı beni tekrar harekete geçirdi.


 

10 yorum:

  1. NTv Radyo'yu ben de çok seviyorum :) Site önerisine bakacağım, henüz görmeden de kulağa hoş geliyor.. Bisikletle seyahat konusunda şunu önereceğim hemen: https://www.netflix.com/de-en/title/81405382

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not aldım belgeseli hafta sonu bakacağım.Bisiklet için aşırı heyecanlandım.

      Sil
  2. Valla hiç tembel geçirilmiş bir aya benzemiyor:)
    Kitap önerini not aldım, teşekkürler paylaşım için :) Bu arada çok geçmiş olsun, sağlıkla kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel temenniniz için teşekkür ederim:)

      Sil
  3. pikii teşekkürler, secret garden filmi pek hoştu, kitabını da okuyayım mademsi :) ntv peki saol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu secret garden olan kitap değil. Çocuk kitabı gibi bir şey:)

      Sil
    2. ya secret garden, çizgi film, bir kız akrabalarının evine geliyor, bir bahçe var, bahçe büyülü gibi, aslında değil de kız büyülü olduğunu düşünüyor, bir de tekerlekli sandalyedeki bir oğlanın yürümesini sağlıyor :)

      Sil
    3. Hm evet Hikaye aynıymışben onu bir kore filmi diye anımsamıştım

      Sil
    4. eveet o isimde bir de kore dizisi vaar :)

      Sil