8 Mart 2020 Pazar

Hırname

Ilkokulda kuzenim Türkçe sınavında "ev alma komşu al" atasözünü "ev alma tavuk al" diye tamamlamıştı.Bütün  ailede bir kahkaha tufanı kopmuştu.Doğrudur  hayvan sevgimiz leğende ördekle banyo yapacak,kedilerle hamakta uyuyacak,deve kuşlarıyla koşu yarışı yapacak kadar çoktu.Şimdi  yaşam tarzımız ve önceliklerimiz değişti.Ama yinede içimde bir yerlerde hayvan sevgisi kıpır kıpır var oldu.
Geçen gün acelece eve koşarken  yağmurdan sonra kaldırım arasında ki küçük boşluklarda biriken  sularını içmeye çalışan bir kedi görünce çok üzüldüm.Yani  yağmur yağmasa senin içebileceğin bir su yok mu ?
Mahallemizdeki kediler canımızdır.bahçemizde onlar için küçük bir alanımız ve her gün onlara ayırdığımız yiyecekler var.
Aç tokun halinde  anlamaz hesabı demek böyle aç ve susuz kediler var dedim. Belediyenin internet sitesine  mail atmayı düşündüm önce ama zaten kedi evleri her parkta  var yani bu konuda insanların  bilinçli olması lazım.Gidip  özel mama almasa bile evdeki  ekmeği sütle yumuşatıp vermek bile yeter.Sadece kediler değil ki kuşlar için pencere  kenarlarına ekmek,buğday kırıntıları  bırakmak,köpeklere yemek artıklarını  vermek,bir tahta 3-5 çiviyle korunak  yapmak.
VELHASIL dostlar bizim çöpümüz onların akşam menüsü,bizim çok az gayretimizle  onlara yaptığımız bir korunak yuva olabilir.Dünyayı  hayvanlar kurtaramaz ama hayvanseverler daha ziyade sevgi kurtaracak.
O halde sevelim
Bazen Bir çiçeği  
Bazen Bir ağacı
Bazen Bir kediyi.....

4 yorum:

  1. Ben, sokak hayvanları için dediklerini kendimce yapmaya çalışıyorum. Bence herkes böyle güzel bir davranışın ucundan tutsa sokakta aç ve susuz hayvan kalmaz. Bu biraz da insanın vicdani duyguları ile alakalı diye düşünüyorum. Ki bana göre bir hayvana merhamet etmeyen bir insan, kendi cinsine hiç merhamet etmez.

    YanıtlaSil
  2. Atasözünün yeni haline bayıldım :)) Hayvanlar için daha duyarlı olmamız gerek bence, hadi bunu geçtim duyarlı olanları engellemeye de çalışanlar oluyor bknz komşular.

    YanıtlaSil
  3. ah yine ne ince ve duyarlı yazmışsın yaaa.

    YanıtlaSil
  4. Hayvanları seven insan merhametlidir zaten

    YanıtlaSil