14 Temmuz 2020 Salı

Şişme botlar bedava tezahüratlar

Gregor Samsa bir sabah uyandığında kendisini denize gitmekte olan bir minik deniz botu olarak bulmuştu.Eğer kafka yıllarca önce deniz yolunda bu manzara ile karşılaşsaydı pek meşhur kitabına böyle başlardı.Denize giderken önümüzde yavaşça hareket eden bu küçük komik nesneyi gören bizler ise şaşkınlıkla karışık gülüştük.Sanki bir tabanca 🔫 ateş etmiş küçük kara böcekleri büyütmüş ve bir parça gökyüzünden koymuş gibiydi.Yanımdam geçerken 15 yaşlarında bir gencin bisikletle gittiğini gördük bana bunlarla gelin işte ! İnanç cesaret dolu küçük ucuz mutluluklarla!
Bugünlerde annem teyzem ve dayımı içeren küçük aile Üçgenimiz Bermuda üçgeni gibi bizi içine çekti.pamdemi sürecinde birbirini göremeyen ebevynüsler buldukları her fırsatta toplandılar.Denizde,annannemlerde,onlarda,bunlarda,şunlarda.Aile bağlarına pek önem veren ben dahi patlayacak dereceye geldim.Madem öyle çekirdek aile olmayı bırakıp bir Konak mümkünse asmalı olsun Zira bilinç altım nedense öyle istiyor-inşa ettirdiklerde artık geniş aile olalım.
Her şey bir yana Wayfair olaylarını duymuşsunuzdur.Trendyola yapılan boykot vs.Kısaca çocukların internet üzerinden şifreleme yöntemleri ile satılması.Fahiş fiyatlara şaçma eşyalar ilginç isimler,yandexte aranınca kayıp çocuk aldı veren kodlar.Açıkcası akla en yatkın olmayan şeylerin gündelik gerçekler olduğu çağımızda pek mümkün gözüktü.habercilik anlayışını tasvip etmediğim medyada olayı araştırmadım.kendi içimde ölçtüm tarttım ben bu işin neresindeyim ne yapabilirim diye.Ben zaten küçük esnafı desteklerim.ölünce cenazeme gelecek odur.kargoların havaya saldığı egzoz gazının hesabını yaparım.ihtiyaç fazlası alışverişe düşmanım.Bu olaylar beni kamçıladı ve noktayı koydu.tanıdığım insani haklara Dikkat edem çalışanlarına adam gibi muamele eden butikler,terziler tercihim.Bilinçlendirebilceğim kadar insanı çocuklarını sosyal medyada paylaşmak gibi konularda bilinçlendireceğim.Güzelce hazırlanan dosyalarda kamuoyu oluşturmakta vazifemi yapacağım.Bu şekilde kayıtlamamın sebebini ayrıca izah ederim.

Bütün bu karanlıkların dışında komşu çocuklarıyla arada bir araya gelip muhabbet ediyoruz.dünya yaşlılardan miras kalmadı,çocuklarımızdan emanet aldık sözünü anımsayıp ekolojik yaşam,ahlaksal kurallar,tarihi olaylar hakkında konuşuyoruz bunu büyük bir ciddiyetle yapıyorlar,merakla dinliyorlar  çok mutlu oluyorum.sanki benim hiç kurumayan yeşil ağaç evim varmış gibi.bana karanlıklarla dolu bu dünyada umut vadediyorlar.

Bu günlerde bir yandan sunana hazırlanıp bir yandan kariyer planlaması denen Menemet işle uğraşıyordum.öyle umutsuzlukla bu işi yapıyordum ki adeta benim büyük çaresizliğim romanın 21.yüzyıl versiyonu gibi.2 önemli kişiden telefon aldım.Biri beni her zaman destekleyen,istersem bana iş imkanı sunacak bir büyüğümdü.Diğeri de bana farklı bir açıdan gelişim sağlayacak bir başka büyüğüm.Umut etmek güzel şey.Seni destekleyen insanların olması güzel şey.üniversitede bim dediğimiz bir grubumuz vardı.boş işler müdürü dediğimiz durmadan faaliyetler düzenleyip insanları bir şeyler yapmak için yüreklendirdiğimiz bir grup.Kim be kadar saçma yahut gerçekleşmesi zor bir fikir atsa onu derbi maçındaki taraftalar gibi desteklerdik.insanın maçında yenilse bile daima tezahürat eden taraftarlara ihtiyacı varmış.Bir kez daha anladım.
Ee yok mu tezahürata ihtiyacı olaaan!
Re re re ra ra ra ra !
Kalın tezahüratla!

3 yorum:

  1. Akıcı metindi emeğinize sağlık, evet küçük esnafı korumak lazım derken büyük esnaf bile dijital çağla yok olup gidecekmiş gibi duruyor, boş işler müdürünün biri sanırım benim. :)

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel işler :) Siz genç kuşaklara bu nedenle bayılıyorum, fazla düşünmeden, ana hatları buluyor, inisiyatifi elinize alıyorsunuz.. Umut yok diyenlere ilaç gibisiniz (ya da aşı, bilemedim!)

    YanıtlaSil
  3. ha haaaa yine freni patlamış kamyon gibi kaptırıp gidip bilinç akışı çok güldüğüm bir yazı olduuuuu saoool :)

    YanıtlaSil