11 Temmuz 2020 Cumartesi

Sahipsiz günlükler &kafası karışık gelinler


(Dün deniz dönüşü sahile giden yol)
Az kullanılan yollarla pek güzel bir deniz arayanların yaşadığı hüsranı dünkü yazımda anlatmıştım.bugün mevzu derin eski günlükler ve kafası karışık gelinler,masum kız kardeşler hakkında.
Küçüklüğümden beri günlük yazarım.yazılması konusunda insanlara psikolojik baskı yaparım.bknz
Günlük yazmak için 6 sebeb yazım .sonra internette sahipsiz günlüklerden pasajlar paylaşan bir sayfaya denk geldim.o kadar güzel pasajlar ki bunlar.günlük yazma aşkım kamçılanmakla beraber biraz evrildi.zira benim günlüklerim ne olacak diye düşündüm.hiç bir tarihe tanıklık etmeyen edebi yönü bulunmayan bu defterler kendi kişisel tarihime ışık tutmaktan öte gitmiyor.yazılmaya değer bir hayat yaşarsam eğer o zaman biyografimi yazmak için kullanabilirler.gerçi kendimi tanıtmak için okuduğum en iyi biyografi olan Orhan Veli’nin 
Ben Orhan Veli 
"Yazık oldu Süleyman Efendiye" 
Mısra-i meşhurunun mübdii.. 
Duydum ki merak ediyormuşsunuz, 
Hususi hayatımı, 
Anlatayım: 
Evvela adamım, yani 
Sirk hayvanı falan değilim. 
Burnum var, kulağım var, 
Pek biçimli olmamakla beraber.
   
Bu şiirine benzer bir şeyler karalardım.Neyse yani bu normal insanların normal yaşamlarında dahi kayde değer anekdotlar ve güzel bakış açıları var.bazıları o kadar naif ki herhalde günlük yazan insanlar genel olarak nazik ve duyarlı Kişiler diye düşündüm.meraklısına İnstagram hesabı.
Acayip şeyler örüyoruz başımıza diye birde kitabı var.Bir örnek;
Bütün bu uzun laflardan sonra bende hem kağıtlar ağaçtan olduğu hemde günlükler bir zaman sonra yıprandığı için bloğumda yazayım diye düşündüm.Bugün ablama gelinlik bakmaya gittik.Minamalizm akımı gelinliklerde baş göştermiş ve helen tarzı denen tarlatansız sade gelinlikler moda olmuş.Ablam ilk helenlere bakarken içindeki barbie haykırdı teyzem ve annemin baskılarıyla prenses model denedi.işin garip yanı ben ne zaman bir dügüne gitsem bütün gelinler aynı şey giymiş gibi gelirdi.Gezmeye başlayınca aynı çocuğu kargacık Burgacık  çizgileri Söküp hecelediği gibi AA dedim hakikaten farklı farklılaşmış.annem marjinal daha ziyade tutumlu yanıyla sandıktan çıkaralım benimkini giy desede bu fikir teorikte güzel uygulamada berbat ötesi olanlar çöplüğünün başkanıydı.Dış kapının anahtarını unuttuğunuzda rahatça ziline basabildiğiniz biri varsa sizin Cidden yakın komşularınız var demektir..bugün kapıda kaldık ve zile basınca açıklamayı kim yapacak kavgası yaptık.Yani komşuluğumuz sınıfta kaldı.Yinede bir tabak kek götürüp,o tabağı bir kaç gün sonra dolu alıyorsak,bulaşıklığın kenarımda komşunun tabağı ayrılmış duruyorsa hala umut var demektir.Son olarak 5 yaşımda ablamın barbieli bir tişörtünü giymiş ve yeni dökülmüş ziftin üzerine düşmüştüm.akdenizde yaşayanlar sıcak yaz günlerinde asfaltın bir çikolata gibi eridiğini pekala bilirler.tişört mafoldu.ablam yollarca bunun lafını etti.Bir kaç dakika önce bir arkadaşımın bastırdığı beyaz tişörte bir parmak kahve bastı.Sonra pişman olup yıkadı.Sonuç olarak günlük yazmaya devam.Gelinin kız  kardeşi olup sistemin dayattığı bütün saçmalıkların yandakçısı  olmak Berbat.Bütün kızlar en doğal saçlarını dağınık topuz yapıp jean tişört takılanalar bile bir gün “bu gün ne giyeceğim” diye düşünür.o gün geliyor o gün ben ne giyeceğim? Bilmiyorum.
Gelinin rüyası
Gelinlik tesadüfleri sever!
Dügünception
Gelinliğin bedeli!
Brade runner (bu favorim oldu)

5 yorum:

  1. Evet, o gün sen ne giyeceksin :)

    YanıtlaSil
  2. "Gelinin kız kardeşi olup sistemin dayattığı bütün saçmalıkların yandakçısı olmak" bu deyim beni güldürdü, hayırlı düğünle bu arada, kapı komşuluğuna gelince şükürler olsun bizim mahalle hala o konuya yenik düşmedi... komşuluk yaşıyor... :)

    YanıtlaSil
  3. "bütün bu uzun laflardan sonra" ile başlayan paragraftan sonra sonuna kadar çok komiktiiiii :)

    YanıtlaSil
  4. Bende bir tanıdığıma eşlik etmiştim gelinlik bakmada.Onun sayesinde bende stres olmuştum.Ablanı düşünemiyorum bile.Herkes en iyisi en içime sineni olsun diyor ki haksız da bulamıyorum.
    Komşuluk bizde de pek yok ama kapıda kalma durumunda bizden yardım isteyene yardım edebiliriz bence bu sorun olmamalı

    YanıtlaSil
  5. Hiç gelinlik bakma aşaması için de olmadım ama eminim çok zordu.
    Kapı da kalma diyince aklıma bizim yan komşumuzun çöp atarken rüzgardan kapısı kapanmıştı. Pijamalarıyla falan kapıda kalmıştı. Cilingir gelesiye kadar bizde kalmış. Pek komşuluk kalmasada önemli tabi..

    YanıtlaSil