30 Mart 2021 Salı

yaşamın saç uçları haftalık anatomi#4


Geçtiğimiz hafta ruhen ve bedenen yorucuydu.  Yarın yine yoğun bir gün olacak. Haftalık zinciri kırmamak için Hadi dedim Nil iki kelam et. Bu haftalarda bedenen yorgunum okuldan zar zor gelip kendimi yatağa atıyorum. Nöronlarım kafa karıştırıcı beyin uçurucu bilgilere aç viyaklıyorlar. Bende komünist manifesto yahut Prens(Niccolò Machiavelli )  okuyorum. 
Hafta sonu bile yataktan çıkmak istemedim. Keşke çıkıp biraz hava alsaymışım 
çünkü Antalya tekrar kırmızı oldu ve yasaklar başladı. Bu işin sonu nereye varır ekonomi ülkenin gidişatı ne olur bilmiyorum. 
Belki çok ilgimi çekmese de aromoterapi yahut ziraat gibi bir işle ilgilenebilirim. Bbc'nin bir videosunda Hollanda tarımda nal dünya devi oldu diyordu. Videonun kapağında kullandıkları makine uzay filmlerinden fırlamışa benziyordu. Aynı yer kürede farklı çağlarda yaşıyoruz. Ne garip gerçekten.
Abim ziraat okuyup gelinde mantar yetiştiriciliğine merak salmıştı. Bir çok arkadaşını organize edip belediyeye dilekçe vermişler, kurs talep etmişlerdi. İşin komik yanı belediye talebi kabul etti, dersler başladı. Fakat abim askerde:) Babam ben gideyim o zaman dedi ve derslere kaydoldu. 
Okulun bitmesine üç ay kaldı. Mutluyum bahar geldi. Arthur Schopenhauer,  mutluluğun beklenilen neşeli bir haberle değil de  biten uzun süreli bir can sıkıntısının ardından geldiğini söylüyor. Bu hipotezi denememe son 3 ay.
Oscar Wilde ilginç biri. Düşündüren sorgulatan bir yanı var. Fakat ben ayrıcalıklı bir eğitime tabi olup sanat sanat içindircilerden ziyade yaşamın saç uçlarından tutup savaşıp sanat toplum içindir diyenleri daha çok severim.
Aamir Khan 3 ıdıot filminde istediğin tişörtü giy  ve üniversitede istediğin derse gir gibisinden bir laf etmişti. Mümkün olsa keşke oturup amfi sıralarında siyasi bilimler fakültesinin adını bilmediğim derslerini dinlesem. Belediye başkanı olmaya niyetim yok. Tek isteyim bir vatandaş olmak. Propagandalarla değil kendi aklının yetileriyle yetinen türde bir vatandaş.

Öğrendiklerimi ikiye ayırıyorum.. Önünde durduğum parçası bilgimdir. Önüme alabildiğim parçası kişiliğim.. Beni bilinmeyenlere hem götüren hem de direndiren gücüm.

 

6 yorum:

  1. Bırak aynı kürede olmayı, bazen aynı şehirde, hatta ilçede, belki sokakta, kim bilir apartmanda farklı daireler arasında farklı çağları yaşayabilir insanlar. Tanıştığım insanları düşünüyorum; benden daha farklı imkânları, bakış açıları ve yaşayışları olan insanlar var. Bana çok ilginç geliyor bu durum :) Bir de zinciri kırmaman iyi oldu :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle, tek isteğimiz vatandaş olmak..

    YanıtlaSil
  3. Arthur un haklı çıkmasını tüm kalbimle diliyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Kafa meşguliyeti için bağ bahçe iyi fikir aslında.

    YanıtlaSil
  5. imleçteki minik bulut, machiavelli'nin prensi ve babanın abi yerine derslere katılması mutluluk verici.

    YanıtlaSil
  6. Aynı yer kürede yaşam sürüp farklı çağları yaşıyor olmamız. Bu sözün o kadar doğru ki. Bir ara işden eve gelip ben de kendimi yatağa atıyordum. Bu durumun beni mutsuzluğa sürüklediğini fark ettim ve işdeyken evde yapacaklarımın planını gün içerisinde bir yere not ediyorum. Kendim için vakit ayırmayı dört gözle beklemiş oluyorum.
    Burada da tekrar sokağa çıkma yasağı geldi. Bu durum ne zamana kadar devam eder bilmiyorum. Dilediğim gibi gezmeyi, arkadaşlarımla buluşmayı, doğa ile baş başa kalmayı öyle özledim ki...

    YanıtlaSil