18 Mayıs 2020 Pazartesi

Agu bugu belgeseller

Size harika  tatlış mı tatlış 2 belgesel serisinden  bahsetmek istiyorum. Ama önce  bundan yaklaşık  5  yıl  önce  kuzenim doğduğunda liseden yeni  mezun olmuştum.Kucağıma alışımı  kırışmış yaşlı  suratına  şaşkınca  bakışımı  hatırlıyorum.  bu benim bir bebekle ilk  etkileşimindi.Belki 2 dakika agu bugu yaptıktan  sonra  uyumaya başladı .Tek yaptığı  yemek ve uyumak yani deyip nedense gereksizce  cok şaşırmıştım. Annem ne bekliyordun demişti? Yani  boş  zamanlarında  sanayileşmenin  insanın  psikolojik gelişimine  etkisi üzerine  tez yazmasını  beklemesem de şaşırmıştım.
Gelelim konumuza böyle  bir belgesei çocuk  gelişimciler,anne adayları  izlemeli diye düşünebilirsiniz.Fakat bu daha fazlası  bir insanın  doğumuna  ve büyümesine  yaşamı  keşfetmesine ,ebevynlerin kimi zaman eğlenceli  kimi zaman çaresiz  hallerine şahit  oluyorsunuz.Bir zaman ağlayan  bir çocuk  sizi daha az rahatsız  ediyor ve küçük  yegeniniz ve kuzeninizin  gözünü  dikip durmadan sorduğu  acaip sorular o kadar da boğucu  gelmiyor.Sonucta bu küçük  adam buralarda bir  marslı  kadar yeni ve bu gezegeni keşfetmek  için  sizden  yardım  istiyor.
Belgesel bölüm  ve 50 dk. Netflix üyeliğiniz yoksa ki benim yok Yabancı  diziler  sitesinden  bütün  bölümleri  izleyebilirsiniz.

Babies 2010 
Tek bölümlük  bir belgesel.
Moğolistan, Nambiya, Kaliforniya ve Japonya uyruklu dört ayrı bebeğin bir yıllarını anlatan bu sevimli belgesel, meseleye basit bir başlangıç noktasından başlıyor. Bebeklerin ikisini kırsal, diğer ikisini ise kentsel bölgeden seçen yönetmen Thomas Balmès, derdini yalnızca görüntülerle sunuyor. Böylece bebekler, ebeveynleri için hafıza şeridinde bir daha büyümemek üzere sabitleniyorlar.
Bence oldukça  çarpıcı  başka mekanlarda  ve kültürlerde  bir çocuğun  doğumuna  ve kişiliğinin  gelişimine  tanık oluyorsunuz. Fotagraf bile bu konuyu özetler  nitelikte
Diğeri  uzun ve sıkıcı  gelse bile bu güzelim  belgeseli seveceğinizi düşünüyorum. 
O halde kalın  agulu bugulu :)



6 yorum:

  1. Yeni doğmuş bir bebeği ilk kez kucağıma alıp onunla bir süre vakit geçirdiğimde -belki birkaç dakika- ağlamaya başlamıştı ve o kadar yabancı bir andı ki bana, ne yapacağımı bilememiştim ve hemen ardından ben de ağlamıştım, üstelik vücudumu hiç hareket ettirmeden, ona zarar vermekten korkarak :)

    Bu belgesel dikkatimi çekmişti, ama henüz sıra gelmemişti. Netflix, salgın döneminde bazı belgesellerini YouTube'ta ücretsiz erişime açtı. Sanırım bu da var. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  2. İzlemek istediğim bir belgeseldi, sende görünce aklıma geldi. :) En kısa sürede izleyeceğimm. *-*

    YanıtlaSil
  3. Bebekler insanı sebepsiz mutlu ediyor:)otobüste saatlerce ağlayani hariç:) gerçekten bu dünyadan değiller gibi:)

    YanıtlaSil
  4. Çok seker bende bakarım bır ara dızılerım bıtsınde..

    YanıtlaSil
  5. agu bugu babies piki saol not aldım, ama diğer dizi sıkıcı olan o neydi anlamadım kii :)

    YanıtlaSil
  6. yabancidizi.vip te buldum, izlerim saool :)

    YanıtlaSil