8 Mayıs 2020 Cuma

Pamuk prensesin keten saçları LIMSIH #1



Hygye felsefesi uzun kış  gecelerini doldurmak isteyen  sakin Iskandinav  insanlarının yaşam  biçimidir.
Bu konu ile alakalı yazılmış  3 serilik bir kitapta  iskandinav ülkelerinden  çıkmış  tüm dünyaya  yayılmış. 
Bu kitaplardan biri  ile ilgili yazıma  Burdan gidebilirsiniz
Gelelim benim felseme
LIMSIH
(Less is more small is huge)
Tamamiyle ben uydurdum patentini almadım vatana millete hediyem olsun.
Azın  çok  olduğunu  minimalizm akımı  sayesinde sağır  sultan  bile duydu.Ama o köşkte  oturup maksimalist yaşamına  devam ediyor.Az çoktur  bunu biliriz.
2.madde ufak  kocamandır. 
Yani bizi mutlu eden şeyler  büyük  şeyler değil  ki yada üzen.Bir söz ,bir bakış.,bir düşünce bazen bir  koku günümüzü  şekillendiriyor.o yüzden  yaşam  küçük  anlarda saklı  aradığınız  bunlar.
Üniversite  bitince  o her şeyin  normal ve sıradan olduğu  anı  özleyeceksiniz. Herkesin kendisi gibi davrandığı.
Neyse sadede gelelim küçük alışkanlıklarımla olağan  yaşamımı  huzurlu mutlu olağan  yaşam  standartına  yükselttiğim tecrübe  ile sabit ritüellerim.
Ne demiş  radyodaki o güzide  ses
"Bana ellerini ver,hayat rituellerle güzel 
Sana kalbimi verdim ey LIMSIHer"

R1
Saçlarına  nazik davranmak.Durmadan boyayıp ,şekil  verip ,şekillendirici  sıkıp  çocuklarına  yaşamı  zindan eden anne babalara dönmeyiniz.Neyse o saçlarınız  kıvırcıksa bırakın  öyle  kalsın.Rengini açmak  için  türlü  kimyasallar kullanasıya  hint kınası,papatya suyu gibi doğal  şeyler  kullanın. Ve sizin için  en doğal  besleyici şampuanı  seçip  onda karar kılın.
Saçlarınızı  nazikçe  tarayın.
Ahmet arif'in dediği  gibi
Dostuna yarasını gösterir gibi,
Bir salkım söğüde su verir gibi,
    Öyle derin,Öyle içten
 Ve saçlarınızı akşam  yatmadan tarayın  ve o lastik tokayı çıkarın  bırakın  özgürce  dolansınlar  yastık  cumhuriyetinde.
(Benim anime halim saçlarım  topuzdu böyle  yapmış ama:)
Ben saçımı seviyorum.Boyamayıp acıcı  kullanıyorum  ki cidden ince olsada çok  dayanıklıdır.Aksam tarama işini  muhakkak yaparım.Bir prenses gibi davranırım  onlara.Ki daha 3 yıl  önce  pamuk prensesin keten saçları  diye dalga geçerdi  arkadaşlarım.Banyodan sonra düşman askeri gibi diretir Sekillendirici  hiç  sevmem.Eyüp Sabri'nin vegamndamgalı  hindistan cevizlisini ve kalıp lavantali sabun kullanırım.yumuşacık tokalar tercihimdir. 

 R2:bol su iç!

Ben sek suyu dahi pek severim efendim.Lakin sevmeyen sıkıcı  bulan renkli kişilikler  içine  cilektir,nane yaprağıdır efendime söyleyeyim tarçındır atabilir.Icine biraz maden suyu katıp sıkıcı  hayatlarına  500 milyon baloncuk ekleyebilir.
Ben limonlu suya çok  zor alıştım.Ama alışınca  faydasını  gördüm.Ferah ve zinde hissediyorum.
Susamadan su içmek  bir meziyet bence:)yararları,ne kadar ve ne zaman içilmesi  hakkında  milyon  tane makele var.Burasi ciddi bir müessese  değil  balkondan balkona lak lak platformu.
 Sevgili lak lak severler yapın  küçük  değişiklikler.Ve görün  neler değişecek  neler.
Kalın  sağlıcakla. 

4 yorum:

  1. Öyle öyle de işte. Bu dunya düzenine kapılıyoruz ne yazık ki.

    YanıtlaSil
  2. Su içmeyi unutuyorum bazen ben, bir ara telefonuma hatırlatıcı kurmuştum su iç diye :D

    YanıtlaSil
  3. Kendinize nazik ve kibar davranın felsefesi olurdu türkçe ismi herhalde🌸😊

    YanıtlaSil
  4. limsih güzelmiş. bol su bol harekeet hıhıms :)

    YanıtlaSil