15 Eylül 2019 Pazar

Hey humble versene bir Bambu

Merhaba ^^
Geçen hafta aldığım bi kararla küçük küçük adımlarla yaşamımı yeşile yaklaştırmaya başladım.Ilk adım zaten yenileme  zamanı gelen diş fırçası ve diş macunumu yeşile çevirdim. bambu diş fırçası ve vegan macun alıp son şampuanımında kutusunu çöpe atıp   yeşil mi yeşil sabunumu aldım. 
Öncelikle neden bambu fırça derseniz zira plastik fırçalar diğer bütün plastiklerde olduğu gibi geri dönüştürülemeyen ve doğayı kirleten bir çöp.Aldığım marka Humble Brush'un fiyatı 30 lira.Aslında ben ucunda aktif kömür olandan almak istediysemde eczanede olmadığı için alamadım.
Çokta gerekli olmasa da bambu kutusunuda aldım ki bir ömür kullanmalık.Fiyatı 40 lira.Oldukça hafif seyahate çıkarken tam çantaya atmalık.
Son olarak macunumda aynı markadan aslında Eyüp Sabri Tuncer'in vegan bir macunu varmış.Aradım ama bulamadım.Aslında vegan değilim ama vegan markaların doğaya daha duyarlı davrandığı gibi bir hissim var.Bu yüzden yine aynı markanın macununu aldım.Ki karton pakette olmaması bir avantajdı.Hiç aklıma diş macunlarının dış paketlerindeki kartonların çöp olduğu hiç bir faydası olmadığı gelmezdi.Sevgili Taha'nın yazısında okuyunca kafama dank etti.
Birde yine doğal bir fikrim vardı.
Bir dergide okumuştum parfüm ve diş macunu yapıyorsun.Karbonat,nane yağı ve hindistan cevizinden diş macunu karbonat,su,lavanta yağı ve limondan parfüm yaptım.Bakalım memnun kalacak mıyım?
Barış Manço'nun bir sözü vardı."çevreyi korumak çevrecilere bırakılamayacak kadar mühim bir iştir"
Bella cio ezgisi ile çevre adına yapılmış bir şarkı cok severek dinlerim. 

17 yorum:

  1. Bu yazıların bana ilham veriyor. Diş fırçamı yenileme zamanı gelmişti. Eğer bulabilirsem ben de alıcam. Hayatımı bu yönde değiştirmek adına ufak bir adım olsun. Alabilirsem buraya da yazarım. Kendi adıma çok teşekkür ediyorum bana ilham veriyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim☆
      Belki bir kac insana ilham olurum diye açmıştım blogu.Amacına ulaşıyor ne mutlu!

      Sil
  2. Yabancılar bizden daha önde bu konuda. Çok güzel yapmışsın. İnşallah en kısa zamanda ben de uygularım bunu hayatımda. Daha duyarlı olmak adına, sevgiler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle.Bazen sırf bu yüzden yaşamımı Isveç,Almanya gibi yerlerde devam ettirmek istiyorum.

      Sil
  3. heey ne güzel düşüncelerin yaa. diş macunu fikirlerini çok sevdiiim :) aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dis macunu cok kuvveti olduğu için haftada 2 kere falan kullanılması lazım :) aman ha bi zararı donanmasında

      Sil
  4. Güzel fikirler.
    Karbonat ile yapılan deodorantı duymuştum. Yapmak kısmet olmadı.
    Sabunu bende banyoda tercih ediyorum. Herşeyden öte daha temiz hissediyorsun. Önceleri cildin kurumuş gibi gelir ama alışırsın. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen böyle saçlarım sanki bahçe citi gibi kaldı:))

      Sil
  5. Okurken özendim gerçekten, ne güzel yapmışsınız. Çok güzel, uygulamalı bir örnek oldu hepimiz için. Bende aklımda bulunduracağım mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gratis,watsonsta da var.Bulması cokta zor değil hem:)

      Sil
  6. Teşekkür ederim.Umarım yaşamınızda ki bir değişimin parçası olur

    YanıtlaSil
  7. Diş fırçası organik olduğu kadar çok da şık, kabı da çok beğendim :)) Diş macunu yapmak da çok iyi bir fikir :))

    YanıtlaSil
  8. ay senin bu başlık var yaa ağzıma takıldııı, hey humble versene bir bambu diyom hep, çokoş yaa :)

    YanıtlaSil
  9. Çok güzelmiş bu yeni üyeler :) fırçadan ben de isteriiim, bulurum belkim

    YanıtlaSil
  10. Bak bana ilham oldun. Önce diş macunum değişti, görece daha doğal olduğunu düşündüğüm aloe vera'lı misvak özlü bir diş macunu kullanıyorum. Ayrıca yılların Head&Shoulders' ı atıp yeşil sabuna geçtim. Tek hedef kaldı diş fırçası. Onun için de sihirli sözle mağazaları gezicem: Hey Humble versene bambu! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hey cok sevindim😊gratis watsons gibi yerlerde de var.Yeşil sabun kullanmak cesaret ister.😁

      Sil
  11. Ben de böyle şeyler yapmayı severim senin tarifler de aklımda olsun diş tellerimden kurtulunca ben de bu fırçadan alırım sevdim :)

    YanıtlaSil