9 Eylül 2019 Pazartesi

Sıfır Atık Fikirleri

Merhaba!
ağaç ev sohbeti için hazırladım kahvemi oturdum mindere.Ve işte başlıyoruz.Bu hafta gündem doğa ile ilgili olunca daha bi heyecanlandım.Ben uzun uzun bu konu hakkında bilgiler yazmaktan ziyade yaşamımızda pratiğe dönüştürecegimiz 1 kaç fikir vermek ve 2 projeden bahsetmek istiyorum.
Madde 1:karbon ayak izini ve su ayak izini hesapla.Durumun vahametini gör ki seni harekete geçirecek 1 şey olsun.
Bu konu ile alakalı çok güzel 1 proje var bu konu  ile alakalı yazım için Tık.
Madde 2:yeni kararlar al ve buna sadık kal.1 anda köklü bir değişim seni zorlayabilir bu yüzden küçük ve istikrarlı ilerle.
Su ayak izini hesapladın ve kanın dondu bir tek ben mi bu kadar su kullanıyorum dedin.Yaşamım değişmeli dedin.Bir anda alışkın olduğun yaşamı tepetaklak edemezsin gel beraber değişelim.Bende çevreye karşı duyarlı olma kararı aldım ve her hafta yada her ay bu konu ile ilgili bir değişiklik yapacağım.Minik ve Köklü değişiklikler.Bu konuda Melisa Geliş ve Gizem Aihemer sana ilham verebilir.
Madde 3:Asla vazgeçme !
Her şeyin altın kuralı bu değil mi ?zaten
En iyisi seni bağlayacak 1 şey bul.Kitap kulüpleri gibi sıfır atık klübü niye olmasın oda arkadaşın , ailen  bu konuda kararlar alıp uygulayabilir birleşip kafa yorabilirsiniz.Diğerlerinin varlığı sana güç verecek yada blogger arkadaşlar ile bile olabilir.
Veyada Wwf Türkiye 'nin 1 güzel hareket ine katıl ve söz ver!Bizim için küçük ama dünya için büyük 1 adım at.
Dediğim gibi bu konuda yazmaya devam edeceğim o yüzden şimdi diyeceklerim bu kadar.Bir daha ki ağaç ev akşamında görüşmek üzere !sözü diğer blogger arkadaşlara bırakıyorum.😊

24 yorum:

  1. Bu güzel fikirler ve ilhamlar için teşekkürler buluttanöte :) tam senlik oldu bu haftanın konusu :)

    YanıtlaSil
  2. Küresel ısınma ve çevre kirliliği sorununa dikkat çekmek adına güzel fikirler. Tebrik ederim:)

    YanıtlaSil
  3. Bu konudaki duyarlılığına ve tatlı dille insanlara ilham vermene hayranım, umarım uygulayabiliriz :)

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Minik gibi gözüken ama kocaman, değerli adımlar.. Çok güzel bir paylaşım olmuş, öneriler için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. çok güzel bir paylaşım olmuş,çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  7. evet bi kaç blogda rastladım gerçekten siziznkiler güzel fikirler çıkmış emeğinize sağlık takibe aldım saygılar.

    YanıtlaSil
  8. koydum bu güzelim yazını son yazısımaa :)

    YanıtlaSil
  9. Çevreye duyarlı olmak güzel.Sizi tebrik ederim.Bu arada izleyiciler kısmını bulmakta zorlansam da takipteyim :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  10. Doğa bizden intikamını almadan, bir çözüm üretmeliyiz.. Toplum değil, dünya ayaklanmalı. Felaketler sadece buraya değil dünyaya gelecek maalesef..

    YanıtlaSil
  11. Bu güzel paylaşım için çok teşekkürler. Anlatımınızı çok sevdim. :)

    YanıtlaSil
  12. Güzel bir yazı olmuş, uygulamaya yönelik. İnsan değişime önce kendinden başlamalı tabi. :)

    YanıtlaSil
  13. Daha duyarlı bir gelecek adına harika fikirler okudum yazında, bu farkındalık yazısı için de teşekkür ederimm. :)

    YanıtlaSil
  14. Güzel paylaşıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
  15. İyi çalışmalar, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Hem tasarruf yapmak hem de gezegenimizin geleceği için sürdürülebilirliğe önem vermek ve bu konuda çalışmalar yapmak konusunda hepimize görevler düşüyor aslında.

    Çok basit ve küçük adımlarla atıklarımızı azaltmamız mümkün.

    Ben atıklarımı azaltmak için:

    - Poşet çay satın almayı bıraktım.
    - Islak mendil satın almayı bıraktım.
    - Duş jeli satın almayı bıraktım.
    -Artık üzerime büyük gelen ve giydiğimde rahat hissetmediğim kıyafetlerimi çöpe değil tekstil kutusuna attım.

    Detaylı bilgi edinmek için blog sayfamı da ziyaret edebilirsiniz: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/bu-hafta-atiklarimi-azaltmak-icin-neler-yaptim/

    YanıtlaSil