1 Eylül 2019 Pazar

İylik fikirleri #3

Komşunla Tanış ,kaynaş!
Bahçesindeki incir,fırındaki kek,dolabında ki limonata.Artık neyin varsa.koy bir kaba götür komşuna.
Hyge diye bir kitapta okumuştum.Danimarkalılar komşuluk ilişkileri esas alarak tasarlıyorlar evlerini.Bilirsiniz ki Danimarka mutluluk oranının en yüksek olduğu ülkelerden.Tabi bunu bir tek buna bağlayamayız fakat insan aynı binayı ,aynı bahçeyi,aynı sokağı paylaştığı insanları görmezden gelmemeli.Iyiside ve kötüsüde var tabi.Ama bunu o insanlarla tanışmadan nereden bilebiliriz ki.Kitapta şöyle diyor "komşularınızla tanıştığınız da yaptıkları gürültüler o kadar rahatsız edici gelmez"Doğru kesinlikle!Anneannemlere yakın oturduğumuz için çok sık onlara giderdik.Üst katlarında ki kiracının çocuğu evi başımıza yıkacak derecede olurdu.Ben alıştıkları için kızmıyorlar zannederdim oysaki çocuk onlara neşe bir uğraş olmuşta ondan.
Bunun gibi örnekler çoğalır.Hadi bir şeyler yapın.Bir kek,bir limonata bir kurabiye.Ve hani şu her kapıyı açtığınızda karşınıza çıkan,rastgelmemek binbir emek harcadığınız komşunuzu yada karşı binada oturan çamaşır sererken rahatlayıp belkide iki laf ettiğiniz o teyzeye gidin.Sait Faik "her şey bir insanı sevmekle başlar "
demiyor mu?sizde size en yakın olanlardan başlayın.Belki sever belkide "aman benden uzak olsun" dersiniz kim bilir belkide siz yokken kapıya gelen kargonuzu alacak,açık kalan pencerenizi size haber verecek bir dost edinirsiniz.Hem  yaşam sürprizlerle doludur.Değil mi ?

36 yorum:

  1. Komşuluk ilişkilerine ben de çok önem veriyorum , bu fikir çok güzel olmuş. Bu serinizi de çok beğeniyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim.bende yazarken pek keyif alıyorum

      Sil
  2. Ne güzel kalbin var. Ben de bu seriye hayranım, birini gerçekleştirdim hatta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet biliyorum birini yaptığını.kaktüs olanı değil mi?;) umaarım hepsi yaşamınızda yer eder.kopmayan sonsuz bir iyilik zinciri oluştururuz.

      Sil
  3. O zaman mutluluk için daha çok paylaşmalı! ^-^

    YanıtlaSil
  4. evet eveeet yaa yapmalıııı ay ben de bir iki gün önce böyle yapalım diye bir öykü yazmıştıımdıııı evet ya iyilik yapmalıyız özellikle şannsız insanlaraaa. ne güzel yazıydı yine. hep kalbin böyle iyiliklw dolu olsuun sakın sakın bozma işteeee :)

    YanıtlaSil
  5. ne kadar güzel bir blog bu böyle eğer yorum yapmasaydın bu blogu bulamayacaktım ki bu korkunç olurduu! çok sevdiim blogunuu 💖💖

    YanıtlaSil
  6. son yazımda varsıııın hihihi :)

    YanıtlaSil
  7. blogunun saatini değiştirsen yaa :) ayarlar saatler istanbul gmt 2 gibi bişi olcak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değiştirdim😁teşekkür ederim tavsiye için

      Sil
  8. Sevgili Deep vesilesi ile ziyarete geldim ama blogunu gerçekten çok sevdim. Her yerden iyilik akıyor gibi :)

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Deep vesilesi ile ziyarete geldim ama blogunu gerçekten çok sevdim. Her yerden iyilik akıyor gibi :)

    YanıtlaSil
  10. Haklısınız ama ne yazık ki günümüzde insanın davranış özellikleri ekonomik, siyasal, kültürel, sosyolojik ve diğer muhtelif gerekçelerle çok değişti. Adama selam veriyorsun, canı isteyince alıyor, istemezse kafasını çeviriyor. Alt katımızdaki komşuyu tanımıyoruz bile. Yine de her zaman gülümseyen bir yüzle komşularımızın, arkadaşlarımızın halini hatırını sormak kendimizi daha iyi hissetmemizi sağlayacaktır eminim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle.Insanlar iyiliği hak etmeseler bile biz iyi biri olmayı hak ediyoruz

      Sil
  11. Keşke. Keşke tüm şartları buna göre oluşturabilsek. Önemli şeydir komşuluk, insana ev aldırır, ev sattırır. Deep sayesinde takipteyim sizi, iyi ki de geldim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için 😊

      Sil
  12. heeey baaak hep burda bizimle olcan tamam mııı, kaybolmucaaaan olur muuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki.kendimi üniversiteye yeni başlamış üst sınıflardan bir dost edinmiş gibi hissettim😊

      Sil
    2. ay özür yaa :) yani senden azcık daha eskiyim blogda diye dedim öylee. yaniii sanırım öyle, eskiden blogun yoktuysa tabee :) yazılarını da sevdiğim için yaniii. bazen hani kayboluveriyo ya blogçular ondan dididmdiii :) kaybolma üzme yaniiii :)

      Sil
    3. Ha yok ben koruyup kollanmayi severim.üniversitede vardı öyle 😁o geldi aklıma.sevdim yani yorumunu💕

      Sil
  13. Komşuluk ilişkileri çok etkili gerçekten, ne yazık ki günümüzde çok azalmış durumda..

    YanıtlaSil
  14. Ne sıcak bir yazı olmuş... keyif aldım okumaktan..

    YanıtlaSil
  15. sevgili Deep'in yazısından görüp geldimmm🙋‍♀️🙋‍♀️
    bende bekliyoruumm💐💐💐

    https://benimisimdikis.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende dikiş işine atılmayı düşünüyordum bu yıl.Sizden çok tavsiye alacağım😁

      Sil
  16. Merhaba Deep'ten geldim. Bu yazınızı ve blogunuzu çok beğendim. Takipteyimm 👍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hey bende senin bloğunu çok sevdim.Gezegenlerin eski adlarını bilen Marsa merih diyen biri:) buldun mu kaçırmayacaksın derdim hep😀

      Sil
    2. Ben de sizi bulduğuma sevindim bak şimdi 😊

      Sil
  17. Komşuluk ilişkileri çok güzel ama bazen bazı komşular komşuluktan bihaber oluyor maalesef:(

    YanıtlaSil
  18. Merhabaa, ne çok sevdim bloğunu sık sık uğrayacağım kesin. Komşuluk hakkında da çok güzel yazmışsın.

    YanıtlaSil