7 Eylül 2019 Cumartesi

Yeşili koru ki genç kalasın!

Merhaba!
Yaşamımı şekillendirdiğim ve yeni renkler  kattığım şu günlerde 21 yaşında yapmak istediklerinden biriside plastiği kapı dışarı edip,atıklarımı azaltmak griden çalıp yeşile veren bir roobin hood olmak!Bu yolculuktaki maceralarımı sizinle paylaşacağım.

Öncelikle sıfır atık ne demek?Annemin felsefesi batırma ki temizlemek zorunda kalmayasına benzer bir felsefe.Olay geri dönüştürmekten ziyade atık çıkarmamak.bu yüzden 5 r kuralı var.
5R kuralı; refuse (reddet), reduce (azalt), reuse (yeniden kullan), rot or replant (kompost yap, yeniden dik) ve recycle (geri dönüştür)

 
Yeşilin her tonuna hayran olan ben zaten uzun zamandır dikkat etmeye çalışsamda büyük bir değişim yapmamıştım.Şimdi ise level level değişim için uğraşacağım.
Bu konuda daha çaplı bilgi edinmek isterseniz size iki tavsiyem var.Birisi Gizem'in bana ilham veren : Bu videosu.Gizem Sıfır atığa ilk plastiği yaşamından çıkar mottosu ile başlıyor ve bu dönemde aldığı kararları anlatmış.Bana mantıklı geldi.Zaten oldum olası plastiği sevmem.Birde  geri dönüşümünün zor olduğunu ve  yeryüzünde hiç bir şekilde kaybolmayıp mikro parçalara ayrıldığını ve o zaman bile insan ve hayvanlar için bir tehlike arz ettiğini duyunca dedim bu plastiğin ipini çekme zamanı geldi.
İkinci tavsiyem Melisa Gelis'inSıfır Atık ürünleri videosu ki  her ürünü nereden temin edeceğimizi anlatmış.

Bu hafta bir alışveriş yapacağım bunun için.Dış fırçamı değiştirecektim zaten almışken bambu saplı alayım dedim.Diş Macunum vegan olsun istiyorum.Birde Suco mataralarıdan alıp minik bir adım atacağım.Insanlık için küçük fakat benim için büyük bir adım.Gelecek hafta sizinle tecrübelerimi paylaşırım.
Ne demişler 😊
"Yeşili  koru ki Genç kalasın "
Yeşille olun Esen kalın!

13 yorum:

  1. benim de uzun zamandır aklımda olan bir şey. matara ve bez torba hayatıma tamamen ayak uydurmuşken diğerlerine
    de alışmak istiyorum. bu yolda başarılar 💛 ve bol sevgileer 🌻

    YanıtlaSil
  2. aa Gizemi Altheimer ı ben de keyifle takip ediyorum :) umarım kolay olur sizin için :) çok keyıf aldığım bir konu ve yazıydı. Ağaç evde de bu hafta buna benzer konular konuşacağız, takipte kalın :)

    YanıtlaSil
  3. Yakın zamanlarda inş korumamız gereken yeşillikler kalır. Ve herkes sizin gibi düşünürse iş işten geçmemiş olur, tebrikler

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel kural, biraz zorlasa da böyle böyle koruyacağız zahmetsiz iş olmaz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir anda dönüşüm yapamam ama böyle haftalık aylık olan ve alışverişlerle daha kolay olur diye düşündüm

      Sil
  5. Çok güzel bir konuya değinmişsin Şeyma Nil, tam da bu haftanın ağaç ev sohbeti konusu :D Çok güzel bir yoldasın, hepimiz uygulayabiliriz umarım bunları. Yazdıklarınla insanlara ilham olman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
  6. hımmmm sevdim bu düşüncelerini. bakıyım videolara, şu mataraya da bakayım :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir fikir, aslında hepimizin yapması gerek. Devam ettikçe tecrübelerini paylaş bizimle :))

    YanıtlaSil
  8. Umarım insanlarımız bilinçlenir.

    YanıtlaSil