22 Eylül 2019 Pazar

Kahve Çekirdekleri Adına

Aynı anda iki şeyi kahve ve çayı sevmek mümkün mü?En azından benim için mümkün değil.Ikisinden biri yaşamımın orta yerine çöküp bütün öğünlere müdahale etmek zorunda.Dönem dönem değişiyor.bu  aralar favorim Kahve.Kokusu,çekirdekleri mest ediyor beni😀bu yüzden  bu ay ki tarif "kahve çekirdeği kurabiyesi.Ben boyutunu ayarlayamayıp 70 tane çıkması gerekirken 20 tane çıkardığım için boyutu koocaman olsada tadı çok güzel herkesin bilmesi gerekir.Dünyaya yayalım bu tarifi😁
Malzemeler
125 gr oda ısısında tereyağı
 1 su bardağı pudra şekeri
 2 su bardağı un
 Yarım su bardağı nişasta
 2 tatlı kaşığı  Türk kahvesi 
3 tatlı kaşığı  kakao
 1 tatlı kaşığı  kabartma tozu
 1 tatlı kaşığı vanilya
 1 adet yumurta

Un hariç bütün malzemeleri yoğurup  en son unudu ekliyoruz.Asıl tarifte fındık büyüklüğünde 
Fakat kurabiye canavarları için kocaman yapabilirsiniz.Ha birde yuvarlanıp üzerine kürdanla şekil veriyorsunuz.Kolay mı kolay lezzetli mi lezzetli.Denerseniz yazın banada mutlaka.
Bu aralar şeker portakalı serisini 
Okuyorum.Her okuyuşumda daha bir 
Seviyorum.Kurabiyeler,süt ve kitaplarım ile bahtiyarım.
"Kendimi mi öldürsem, yoksa bir fincan kahve mi içsem?” diye düşünürseniz.Alternatif cevabımdır.Kahve çekirdeği kurabiyesi yiyin.
Kalın sağlıcakla..

7 yorum:

  1. Tarifin resmini çektim, defterime yazıp deneyeceğim en kısa zamanda. Eline sağlık çok güzel görünüyor! ^-^

    YanıtlaSil
  2. Aaa ben bu tarifi instagramda görmüştüm denemek istiyordum. :)

    YanıtlaSil
  3. Çok masalsı görünüyor. Dev kahve çekirdeği gibi!bayıldım tiplerine.

    YanıtlaSil
  4. Kahve denince akan sular durur :) Güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. aa ne değişik tarif buu ben de çay ve kahve çeşitlerini denemeyi çok severim evde hep değişik çaylar kahveler bulundururum :) bu tarifi deneyeceğim bi ara çok sevdiim :)

    YanıtlaSil