27 Haziran 2020 Cumartesi

haziran ilham okları

                   Haziran ilham oklarıAnimation Inspiration GIF by Aishwarya Sadasivan - Find & Share on ...
merhaba ilham kirpileri  küçük keşifler büyük mutluluklar dolu yazıma hoş geldiniz.

Okudum
8 kitap okumakla beraber en sevdiklerimi yazmak isterim.


Meltem gürle'nin bir gazetesinde yazdığı köşe  yazıları  o kadar edebiyat dolu ve o kadar sıcak  ki bir çırpıda  okudum önsözde  geçen  şu  cümle "Yazmaya o kadar geç başladım ki, hâlâ çok erkendi. "
Ve kitabın ithaf edildiği  kimse  "Dedem Kemal (Üren) Usta, araba tamircisiydi. Bu kitabı ona adıyorum. Birçok konuda olduğu gibi şunda da haklı çıktı: “Otomobiller ile romanların iyisi, hızlı ve parlak olanlardan değil, zamana direnenler arasından çıkıyor.”
Beni en çok  etkileyenlerdendi.

Didem  madak
bir yazarın bir eserini sevince korkarım ya diğer eserleri kötüyse diye.bu acaip ve gereksiz korku nerden geldiyse geldi ve içime yer edindi.bir yazarın tüm kitaplarını okumak mı? bir yönetmenin tüm filmlerini izlemek mi? bu korkuyu yenmek için grapon kağıtları kitabıyla tanıyıp çok sevdiğim yazarın tüm kitapları hepi topu 3 olunca aldım.yersiz bir korkuymuş bu kadar çabuk aşacağımı düşünmezdim.o yazarın tüm kitaplarını okuyunca onu daha bir iyi tanıyorsun.kaleminin değişkenliğini yaşamının izlerini keşfediyorsun.
1000 kitaba yazdığım  şu yazıyı  koyayım.
Sen nasıl bir şairdin? Çiçeklerle acıları nasıl böyle güzel bir birine geçirdin.Kelimelerle,susulan onca şeyleri nasıl böyle aleladeleşmeden anlattın.Ahlat ağacından yola çıkıp bu kadar ahını el kadarcık mısralara nasıl sığdırdın?
Çiçeklerle bezeli yalnızların
Çocukluğun arka bahçesinin yazarı Didem Madak.

Kitablarını  çok  sevdim grapon kağıtları  ve ahlar ağacı  favorilerimden.

Keşfettim
site
Marinatimer diye  bir site.Pomodoro tekniği ile çalışmak  için  2 saatlik bir seans oluyor. istersen o seansa arkadaşlarını  davet edebiliyorsun.Bu şekilde ortaklaşa  çalışmanın  verdiği  zorundalık duygusu yahut düzen  oldukça  etkili.
pomodoro tekniğini bilmeyen iiçin dikkati çabuk dağılan modern insana getirilmiş modern bir çözüm.25 dakikalık çaılşma esnasında yaşamın bütün dikkat dağıtıcı etkenlerine kulaklarınızı tıkıyor sadece dersinizi çalışıyorsunuz.5 dakika mola ve çalışmaya devam.ders çalışmak içimden gelmediğinde bu teknik çok işime yarıyor.kısa zaman bizi heveslendiriyor.
youtube kanalı
minimalist günlük
minimalist yaşam üzerine onlarca youtube kanalı olsa da bu kanalda ki kısa ve profoyonelikten ziyade samimi videolar hoşuma gitti.52 küçük değişiklik adında bir challange var ki acaip tatlı.
aynı  zamanda kanalın blogu ayrı bir hoş.
köşe yazısı
bir önceki yazımda bahsettiğim yazı için tık güneş kremi kullanın herhalde en favori köşe yazım oldu.

9 yorum:

  1. Didem Madak benim sevdiklerimden biri :) Grapon Kağıtları bence Ahlar Ağacı kitabından çok daha iyiydi. Alıntı da ne kadar güzel:)

    YanıtlaSil
  2. Açıkkası ben bir yazarın kitabını çok beğendiysem diğer kitaplarının hepsini okumayı çok istiyorum. Hiç ya kötüyse diye düşünemiyorum.
    Didem Madak okumayı da istiyorum. Belki bu kitabı ile başlayabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pdf drive siteinde pdf hali var ordan okuyabilirsiniz beğenirseniz alırsınız

      Sil
  3. Didem Madak çok merak ettiğim bir yazar bir türlü kısmet olmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben muhakkak okuyun derim hele serbet ve imgesel şiir seviyorsanız

      Sil
  4. Didem Madak şiirlerini çok seviyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Yeni bir şair daha tanımış oldum, bilmiyordum.

    YanıtlaSil
  6. meltem gürle ve minimalist yaşam için teşekkür ederiim :)

    YanıtlaSil
  7. okumadığım bi isim ama can'dan çıkmışsa iyi olabilir

    YanıtlaSil