14 Ağustos 2019 Çarşamba

Güneş Çiçekleri

Hiç merak ettiniz mi ?Bu ay çiçeklerine niye ay çiçeği diyoruz?
Ay çiçeklerinin Ingilizce karşılığının sunflower olduğunu öğrendiğimde bi afallamıştım.Sahi bu çiçekler aya bakmıyor ki !Güneşe bakıyor neden Güneş çiçeği değilde ay çiçeği ? Neyse ki bunu merak eden tek insan ben değilmişim.Vakti zamanında Doç.Dr.Yusuf Özçoban da merak Etmiş ve araştırmış , bu konu hakkında bir makele yazmış.Öncelikle bu çiçeğe bütün dünya dillerinde güneş çiçeği deniyor.Hatta diğer Türkçe lehçelerinde bile.Türkiyenin bazı yörelerinde günebakan,güne döndü gibi isimler söylenirken bir cok yerinde ay çiçeği deniyor.Çiçeğin hareketleri güneşi baza almışken ve bu denli güneşe benzerken bu gün de ne  bu ayda ne?Öncelikle gün,kün güneş demek.Yani güne bakan:güneşe bakan anlamında.Aya kelimesi avuç içi ve terazi kefesi anlamında.Çiçeğin ortasının tabak ,kefe gibi olmasından benzetilip aya+çiçeği denmiş.Yani aslında ay değil ayaçiçeği.Bunu öğrenmek benim için iyi oldu.
(Sarı tarlalar ay çiçeği tarlası)
Birde fotoğrafı Konya Antalya yolu üzerinde çektim ki sadece Trakya da görebileceğimi sandığım muhteşem bir manzara idi.Gerçektende bazı güzelikler bizi nerede bekler ,bilemiyoruz .

1 yorum:

  1. Gerçekten ilginç, iyi ki açıklamışsın şu an bu bilgi ile mutlu mesut yaşayacağım, konusu açılan yerde anlatacağım :). Günebakanları ben de çok seviyorum, bakmaya doyamıyorum :). Çizimleri de çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil