18 Ağustos 2019 Pazar

21'e 21 tarif #1

Buğün 1 yıl ara fikrim için neler yapabilirim diye düşünürken mutfakta kendimi geliştirmek istediğimi fark ettim.Ve 21 yaş için 21 tarif denemesi ile kendime meydan okudum. Ve her  ay 2 tarif denesem bile Yılda 24 tarif eder.Hiç bilmediğim tarifleri deneyip sizinle paylaşmak istedim.Yani bu bir yılın sonunda birde tarif defteri yapmak hedefler arasına girdi

Ve biraz düşünüp ilk tarifimi seçtim.Kurabiye Canavarlarına layık kocaman bir kurabiye.
Malzemeler;

1 çaybardağı sıvıyağ ve
1 yumurta
200 gr tereyağı
1 su bardağı nişasta(buğday veya mısır)
1 su bardağı pudra şekeri
4 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilin
1 çay bardağı damla çikolata


Yapılışı ise şöyle ;
 sıvı yağ ile tereyağı bir çırpma teli ile çırpıyoruz.Daha sonra nişasta be pudra şekeri ekleyip çırpma teli ile karıştırıyoruz.En son un,vanilin,kabartma tozunu ekleyip yoğuruyoruz.Kıvam alınca üzerine bir de damla çikolatası dönüyoruz.istedigimiz sekli veriyor 175 derecelik fırına atıyoruz.
Bir kısmını kendime ayırıp kalanını boş ahşap bir çikolata kutusua yerleştirdim.Sokakta oynayan çocuklara vermesi için kardeşime verdim ki değmesin keyiflerine.
Belki çok klişe gelebilir ama ben kurabiye ve sütü çok severim.Kendime bir parça kurabiye ve bir bardak süt katıp keyfini çıkardım
O halde yaşasın süt ve kurabiye aşkı!

5 yorum:

  1. Merhaba,

    Tarif çok güzel duruyor. Bu sene ben de yeni tarifler denemeyi düşünüyorum. Birkaç yıldır vejetaryen besleniyorum. Böyle vejetaryen/vegan tarifler de olursa sizden ilham alabilirim diye düşündüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek etle aram yoktur zaten.:)Genelde hafif tarifler deneyeceğimi düşünüyorum^^

      Sil
  2. Harika bir fikir duruyor ya. Ben de senden çalıp yapabilirim her an 😂 Yeni tarifleri denedikçe blogunda okumayı çok isterim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki :)Birilerine ilham vermek için kuruldu bu blog.Bir tür meydan okuma zaten.Kendi kendime meydan okudum istersen katılabilirisin.:)

      Sil
  3. Süt ve kurabiye kardeşliğiii.. Görsellerle beraber çok eğlenceli bir yazı olmuş. Mutfağa girmeyi seviyorum, bu tariflerinizi hep okucam :)

    YanıtlaSil