24 Ağustos 2019 Cumartesi

İyilik fikirleri #2

Madem ki mektuplarda buluşacağız.
     O halde Yaşasın mürekkep!
Mektup yazmak nasıl bir iyilik olacak!En önce kendimize bir iyilik.Geçip giden zamanları bir yerde bulmak istediğimizde bize yol gösterecek mektup.Ilkokuldan sıra arkadaşın,yazlıktan komşun,ortaokuldan öğretmenin,Almanyadaki akraban,köydeki anneanen,babadostun Halil Dayın,liseden üst sınıflardan seni koruyup kollayan o kişi,kütüphanede ki o görevli.Ne bileyim vardır mutlaka biri.Bugünüzde olmayan fakat dününüzde çok yer kaplayan.Kaybolup gitmesin istediğiniz.Sizin yüreğinize dokunan veya sizin dokunduğunuz.İşyerinden çaycı abi,Üniversiteden oda arkadaşınız.Bir zamanlar bir anda sizi mutlu eden birini bulun dünden.Ve bir şeyler yapın.Biraz onun için çokça kendiniz için.Murathan Mungan demiyor mu " Ne kalacak bizden?bir mektup bir kart,birkaç satır ve benim şu kırık dökük şiirim"

Öyle afilli cümlelere gerekte yok.Yaz ne geliyorsa içinden.Korkma istersen nasılsın?diye başla ve anlat başından neler geçtiyse.Istersen bak sen şimdi hayatımda yoksun ama iyiki vardın de ve bir şiir yaz bir alıntı.Korkma kalemi eline al ve kağıda dokun."Mektup yazarken hiç düşünme, aklına geleni, içinden geleni yaz... Neyi ve niye düşünüp taşınıp yazacakmışsın? Kalp düşünmez. Sen bana kalbinle yaz. "Der Nazım Piraye'ye.
Içine kalbinden geleni yaz.Yüreğinin götürdüğü yere gitsin o mektup.Bir poset çay koy içine "sıcacık iç için ısınsın"de.Onun içini mektubun ısıtır zaten.Bir kartpostal,bir gazete broşürü  sığdır.Bir çizim,bir karalama.Git postaneye ve hakkını ver postahane isminin.Ben mektup göndereceğim de.Yapıştır pulları.Hisset kağıdı,pulu.Ve en cokta insan olmayı iyilik yapmayı.Mektup 4 lira.kartpostal iki .  Bir tebessüm bir ahde vefa için çok bir şey mi?
  Ben şuanda vefat etmiş fakat bana çok şey katmış ilkokul öğretmenimin ailesine yazacağım.Nerede oturduklarını öğrendim.Adresi bulamazsam yapıştırıp pulu evlerinin önüne bırakacağım.Ve inanıyorum yıllar geçsede mektubum ve ben unutulmayacağım.
Not:niye bu yazı bu kadar şiirsel oldu bilmiyorum.Ama ahengi bozmak istemedim.
Dipnot:gönderi ücreti mektup ağırlına göre değişebilir.Sabit fiyat değil
Eğer birine mektup yazar veya yazmaya karar verirseniz lütfen benide haberdar edin.
ESEN KALIN.

12 yorum:

  1. Çok güzel olmuş şiirsel anlatım :) ben de bir mektup arkadaşı isterdim , aklımda var bu , arada yazalım birbirimize heyecanla bekleyelim ama henüz bulamadım mektup arkadaşımı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bloggerlarla böyle bir eşleşme yapabiliriz

      Sil
  2. heeey baksanaaa, bir pembeseverde gördüm de geldim bloguna. o da kartçı mektupçu. bi de aramıza hoşgeldiiin. gelcem yineğğğ :) baksana, üstte yorum yapan edischar arkadaşımıza gidip sen de blog keşif etkinliğine katılsana. hemen çevren olur. çok kişi gelir bloguna. hadii yaaap :) ben de seni ayrıca blogumda tanıtcam. görüşürüz yineeee, iyi geceleer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumun için deeptone:)

      Sil
  3. Mektup yazmayı seviyorum ben de. Geçenlerde Lettmess diye bir site keşfettim, mektuplaşma sitesi :D Kendime bir mektup arkadaşı buldum bile. Tabii ki postaneye gidip gönderme tadında değil ama ben yine de sevdim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç duymamıştım bu siteyi hemen göz atacağım

      Sil
  4. Ah.. Mektubun tesiri ne ağır kalplerde. Teknolojiden uzak, yazdın mı silmesi, görüldüsü yok. Ben bile yazılarımı bilgisayardan önce kağıtlara yazar, sonra aktarırırım buralara..

    YanıtlaSil
  5. Selamlar sizi takipteyim sizde beni takip ederseniz çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba :))
    Mektup yolluyorum ben de ama baya uzun zaman oldu yazmayalı..yollamayalı..
    Tekrar yazma hevesimi getirdin valla 😊

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel anlatmışsın öyle mektuplaşmayı severim ben de ama yazarken elim ayağıma dolaşıyor yazıp da gönderemediğim mektuplarım var :) Bazen nereye koyduğumu unutuyorum sonra bulup tekrar kendime okuyorum bu da böyle garip bi şey bende :)

    YanıtlaSil
  8. çok tatlı olmuş. babaannem bizden gelen mektupları saklardı, benim çocukken yazdıklarım vardı içinde. bu aralar hep eskileri hatırlıyorum...
    keşke ona son zamanlarında da yazsaydım, keşke bu kadar çok vakit varken aklıma gelebilseydi bu... sanallığın içinde kaybolmuşum belki. ne üzücü :/

    YanıtlaSil
  9. Mektup yazmak kolayda gönderecek kişi yok...

    YanıtlaSil