19 Ağustos 2019 Pazartesi

Koydum fikirlerimi önüme #1


(görsel oamul.comdan alıntıdır)
Emile zola'dan çok sevdiğim bir alıntıdır. "...Ancak yazıya geçmiş düşüncenin değeri vardır; geri kalanlar boş çırpınmalardan, rüzgarın alıp götürdüğü bir saatlik hayallerden, başka bir şey değildir..."
Işte bu sebebtendir ki bu yazıyı yazıyorum.Kafamda yapmak istediğim milyon tane şey var.Okumak istediğim kitaplar edinmek istediğim beceriler ve olmak istediğim birisi var.
1- ıngilizce  dil seviyemi geliştirmek ve yeni diller öğrenmek istiyorum.En azından çoğu dilde gramer olmasa bile A1 seviyesinde konuşucu olmak hedefim.Bu konuda kendime Fatih Sultan Mehmet'i Barış Mançoyu örnek alıyorum.
2.olarak mutfak becerilerimi geliştirmek istiyorum.Bir defter ve blogda bir kendine meydan okuma ile bu işe atıldım.
3.Kendime bir okuma hedefi koymuyorum genelde çünkü ben okumayı sevmem ki kim nefes almayı sever kafasında biri olarak her zaman elimin altında kitap olur.Çanta alırken birinci kriterim içine kitap sığmasıdır.Fakat geçen yıl bir liste yapmıştım her ülkeden bir kitap.Ve bilmeden duymadan rastgele sırf başka ülkenin yazarı olsun diye aldığım kitaplar bana o kadar çok şey kattı ki.Jose Saramago ile tanıştım, asla okumayacağım kitapları;Çiçekler kimin için açıyor,drina köprüsü gibi kendi stilimin tamamen dışında kitaplar okudum.Bu yıl hedefim bu listeden 10 ülkeyi daha halletmek.
4.Excel,power point vs.gibi bilgisayar alanında kendini geliştirmek 10 parmak klavye kullanıcısı olmak istiyorum.
5.Geçen bahar profosyonel kamera alma hedefine ulaşmış fakat bu konuda hiç ilerleme kaydedemistim.Bu yıl hedef pozlama öğrenmek.
6.Blog yazmaya devam etmek.Ki blog hem okuyanlar ilham olurken hemde kendimize bir motive kaynağı oluyor.

şimdilik beynimin içindeki örümcek ağları bunlar.Bir defter aldım ve aklıma geldikçe yazıyorum.Suda taş sektirmeyi öğrenden tutunda,işaret dilini öğren'e kadar türlü türlü maddeler.Böylelikle   Bak Şeyma Nil duracak,boş geçirek vaktin yok diyorum.Sonuçta bu 1 yıl ara fikrinin sonunda beni ne bekliyor bilmiyorum.Yüksek lisans?bölüm değiştirme.En iyiyi umut edip en kötüye hazırlanıyorum.
Not :Çizimler Japon  illüstrasyon sanatçısı Sakai'nin.Sakai,illüstrasyonlarında uçan kelebekler,kuyruğunu sallayan kediler,dumanı tüten sıcacık kahve vs. Gibi küçük ayrıntılara mutluğu gizlemiş.Şu sözü zaten olayını açıklıyor "Bazı insanlar için mutluluk çevresinde ki insanlara yada paraya bağlı olsada ,bence mutluluk tercihtir"
  


10 yorum:

  1. Ben de sanırım bu tarz bir yazı blogda yazacağım. Baştaki alıntı da zaten durumu özetlemiş. Yazmanın verdiği ağırlık bize biraz daha "yapabilirsin!" güdüsünü veriyor bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yazmak insanı yatıştırıyor

      Sil
  2. Kitapsız olmaz...
    bir de çaysız. :)
    Ben de beklerim blog'uma, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. Her ülkeden kitap okumak ne kadar güzel bir fikir, belki ben de uygulamalıyım :)) Çizimleri ben de çok beğendim bu arada :))

    YanıtlaSil
  4. Yalnız o sondaki Saki'nin sözü çok anlamlıymış.Bende yakında fotoğraf makinesi almayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  5. her ülkeden bir kitap fikrini ilk defa duydum. bence çok ilginç, neden olmasın. çok neşeli bir blogmuş bu blog. bayıldım. daha geniş bir zamanda bol bol kurcalayacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende bloğunuzla yeni tanıştım.Iyice bir kurcaladım bloğunuzu😊

      Sil
  6. İnsanın kendine hedefler koyması çok güzel. Umarım hepsini gerçekleştirebilirsin canım:)

    YanıtlaSil
  7. yuksek lisans bölüm hadi hayırlısı. en çok istediklerin olsun kiii. ingilizce netten geliştirebilirsin kii. sistemli giderseen yaniii :) hımm bak sana bir çalışma planı yapabilirim yaniiii. a1 inan kolay :)

    YanıtlaSil