11 Ağustos 2019 Pazar

İKİGAİ

Japonya hakkında konuşmayı ve yeni şeyler öğrenmeyi seven bem İkigai hakkında bir kitap çıktığını öğrenince çok mutlu olmuştum.Fakat kitabı okuyunca mutluluğum kuş olup gitti. 
Kitabın konusu şöyle : İkigai Japonların nasıl uzun yıllar yaşadıklarını anlatan bir yaşam felsefesidir.ikigai kelime manası olarak; “iki” hayat, “gai” de amaç, gaye anlamlarına geliyor. ikigai kısaca kelime olarak; “hayatın amacı” olarak tanımlayabiliriz. ikigai felsefesinin en güzel tanımı ise “sabah uyandığınızda sizi yataktan çıkaran şey” olarak adlandırılır.Sevilesi bir kelime kabul.Fakat kitap için aynı şeyi söyleyemeyeceğim
.Kitap İkiagaimizi bulmak üzerine yazılmış bir kitap.Kitabı özetleyecek olursak: hayattaki amacını bul,egzersiz yap,sağlıklı beslen, şu ana odaklan.Kitap bu kadar derin bir felsefeyi çok yüzeysel anlatmış kanaatimce.Sadece bu kelimeyi düşünmek ve anlamaya çalışmak kitabı okumaktan daha yararlı olur diye düşünüyorum.
 Belki ilk kez Japon kültürü hakkında bir kişi kitabı okursa beğenebilir.Ama kitabı yazanların Gaijin olması bunda en büyük etkendi.'Gaijinin türkçe karşılığı gavur diyebiliriz, fakat japonlar için çok daha sert kültürel bir anlam barındırmaktadır. çoğu zaman 40'ının üstünde bir japon sizi sokakta görüp "gaijin, abunai" yani "aman gavur, dikkat" diyebilir.'Fikrim o ki Okbinawa adasından(japonyanın güneyinde bir ada Uzun ömürlü insanları ile meşhur)şöyle bir asrı devirmiş bir dedemiz anlatsa idi daha etkileyici olurdu.Tabi bu benim fikrim.Kitabın milyonlarca satılıp seri haline geldiği düşünülürse dünyanın büyük bir kısmı ile hem fikir değiliz. 
Bir alıntı
Dipnot:çoğu kişisel gelişim kitabında olduğu gibi alıntı yazara ait değil.

4 yorum:

  1. Heyecanla aldığın kitabın seni tatmin etmeyişi duygusunu çok iyi bilirim. O yüzden beklentimi yüksek tuttuğum kitapları okumakta hep bir ön yargım vardır. Anlamı ağır ve dolu konular havada kalınca hayal kırıklığı oluyor.
    İyi bayramlar dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Sizimde bayramınız mübarek olsun

      Sil
  2. Evet kitabı ben de çok duydum ve görmüştüm. Ancak yorumlarına bakınca pek de benlik bir kitap olmadığını anlamıştım. Almadığım iyi olmuş. :)

    YanıtlaSil
  3. Aynen Maria Kondonun derme topla rahatla kitabı var ona bir bakabilirsin o çok iyi♡

    YanıtlaSil