20 Nisan 2020 Pazartesi

Bana ilham veren şeyler

(Antalya oyuncak müzesi)
Son günlerde sana ilham veren ne okudun, izledin, gördün ya da dinledin? İster listele, ister tek tek anlat.
Bir arkadaşım şöyle demişti"kitap okumayı mı daha çok seversin yoksa yeni şeyler keşfetmeyi mi ?
Bende "kitap okuyarak yeni şeyler keşfetmeyi demiştim.
Bu aralar okuduğum bir kitap var o bana  fena ilham verdi.kitabın ismi Fikir Nasıl bulunur? 
Onunla ılgili bir post gireceğim ama o kitaptan çıkardığım liste şöyle
Bu harika listeyi sizle paylaşmaktan gurur duyarım.
Söylendiğine göre, André Gide, her ay hiç ilgi
duymadığı konularda en az bir kitap okurmuş.
Bunu hiç yaptınız mı? Yapın. En azından bir
kere.
Şimdi size bana ilham veren uygulamalardan bahsetmek istiyorum önce
1.Canva:türlü türlü grafik tasarımları var.Blog için davetiyeler,afişler,sunumlar için kullanabilirsiniz.
2.Slowly:dijital çağda mektuplaşmak ister misiniz?hemde bütün işler rajonuna göre.Oldukça saygılı insanların olduğu bu uygulamadan 5 farklı ülkeden 5 farklı arkadaşım oldu 
Kitap alamadığım için pdf okumaya başladım.Pdf drive sitesinden reklamsız indiriyorum.
Belgesel olarak 32.Gün Arşivini biliyormusunuz?ordan Demirkırat belgeselini izlemeye başladım.Türk Siyasi tarihini  anlamaya çalışıyorum.
*****
 Yarın işe giderken ya da ilk kahve molanızda,
kendinize bir not defteri alın. Öyle sıradan bir
şey olmasın. Ciltli bir defter alın, verimliliğinizi
artırma hevesi uyandıracak cinsten. Sonra, her
gün gördüğünüz bir şeyi yazmaya başlayın. Her
gün. Ne görmüş olduğunuzun hiç önemi yok;
sadece bir şey görün ve onu yazın. (Eğer
gördüğünüz şey hakkındaki düşüncelerinizi de
yazmak isterseniz, özgürsünüz. Ne de olsa
Thomas Wolf ve diğer bir çok yazar da aynı
şeyi istemiş ve yapmıştı.)
Defteriniz dolunca, oturup baştan sona
okuyun. Sonra yeni birini doldurmaya başlayın.
Sonra bir başkasını. Daha sonra başka bir
tanesini.
Yaşamınız boyunca bunu bırakmayın.


4 yorum:

  1. Slowlyi bende çok kullanıyordum , çok güvenli yapmışlar uygulamayı :D aynı anda 10 küsür kişiyle konuşunca bana çok zor gelmişti , hiç yetişemiyordum sonrada sildim anlık bir şeyle hahaha :D ama Endonezyalı bir kızla baya yakın olduk instagramdan konuşuyoruz , böyle başka diyarlardan aynı frekansta dostlar bulmak çok güzel ^^ ayyy yeniden mi yüklesem resmen canım çekti :D

    YanıtlaSil
  2. kitap güzelmiş bakmalı :)

    YanıtlaSil
  3. Gide okuma motivasyonu verdin, sağol :) Kitapları bulamama sorunu bende de çok fazla var. Başka bir sayfa önerin var mı bunun için?

    YanıtlaSil
  4. pdfdrive inanılmaz bir süte yaaa. milyonlarca kitap var. ben de ordan okuyom. okurken keşfetmek hıhım ne güzeeel. tımım, o fikirli kitabı yaz, varmı pdf de, okumak isteriiim :)

    YanıtlaSil