20 Nisan 2020 Pazartesi

Elma dersem çık !


               
 Sen ne güzel bir kitapsın şu boğucu günlerimde can kurtaran simidi oldun.her satırını bile isteye seve seve okudum.
Ürünün pdf formu var internette.Bir göz atın derim.O kadar çok yeri not aldım ki.
Çizimler zaten çok iyiydi.Yazar bir reklam metini yazarı ve yıllarca bu sektörde çalışmış.günde milyon tane fikir bulmam gereken bir mesleğin olunca fikir atölyesinde eşsiz bir usta olmus.bi günde yaladım yuttum kitabı.
     Alıntılar:
Bir zamanlar, öğrencilerimi sınıfımızdaki bir duvarın önüne dizer ve onlardan kâğıttan uçaklar yapıp karşı duvara fırlatmalarını isterdim; yaklaşık altı buçuk metre uzağa. Her türlü uçak yapmayı denerler, ama o uzaklığa fırlatmayı bir türlü başaramazlardı. Sonunda derdim ki, “Tamam çocuklar, şimdi gözlerinizi dört açın da dünya kâğıt uçak fırlatma şampiyonunu iş başında izleyin bakalım.” Sonra da elime aldığım kâğıt parçasını buruşturup golf topu büyüklüğüne getirir ve olanca gücümle karşı duvara fırlatırdım .Tam isabet! Kim demiş kâğıt uçaklar ille de uçağa benzer diye?
                                     ****
Olmak, yapmaktır (To Be is to Do)
Rousseau
Yapmak, olmaktır (To Do is to Be)
Sartre
****
“Bilimsel devrimin düşünürlerinin en görkemli
yanları” diye yazıyor Arthur Koestler, “doğru
cevapları bulmaya değil, doğru soruları sormaya
yönelmeleri; daha önce başka kimsenin
görmediği yerdeki bir sorunu görmeleri; ‘nasıl’ın
yanına bir de ‘neden’i eklemeleridir.”
*****
“Her sorunun
cevabı ‘önceden vardır.’ İhtiyacımız olan, cevap
getirecek doğru soruları sormaktır.”
***

Eğer siz de çoğunluk gibiyseniz, bir sorunun
çözümüne yönelik düşünce akışınız çoğu kez
bilinçaltınızda yarattığınız, ama aslında var
olmayan bir takım kısıtlamalar, sınırlar, limitler
ve engeller yüzünden kesilir.
***
O anda, bir sorunla karşılaştığında çoğu
insanın, sadece tek bir doğru çözüm olduğunu
düşündüğünü, çünkü kendisine böyle öğretilmiş
olduğunu kavradım. Bütün okul yaşamları
boyunca, çok seçenekli ve doğru ya da yanlış
karşılıklı sorularla karşılaşıyorlardı ve tüm bu
soruların yalnızca bir tek doğru yanıtı oluyordu

Böyle işte sevgili olur.Kitap bazı yerlerde bildiğim şeyleri söylesede olumlu ve neşeli anlatımı bana iyi hissettirdi...
                    Kalın sağlıcakla...

5 yorum:

  1. Çok meraktım hemen pdf den bakıcam

    YanıtlaSil
  2. Bende Pdf'den bakmak üzere not aldım. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. ne güzel alıntılar renkli kağıtlara yazıp ofisteki panoma asmlaıklar hepsi :)

    YanıtlaSil