17 Nisan 2020 Cuma

Onu sarıya boya #3.gün

3.günden merhaba
Bugün hangi renk hissediyorum?
Bu soruyu okuyunca cevap bulmak zor olur diye düşünmüştüm.
Fakat sarı bugün o kadar çok karşıma çıktı ki.en önemlisi 5 tane nurtopu gibi ördeğimiz oldu.Anneannemin ördekleri uzunca zamandır yumurtluyordu ama kuluçkaya yatma zamani gelmemişti.Bu ay normalde yatması gereksede laydi ördek kendini anneliğe hazır hissetmiyormuş.Suda yüzme,lahana yeme işlerinde kariyer yapmak istiyormuş.Hem o neymiş öyle?bilmem kaç gün yat manikür pedikür yok.Tavuk nebahat böyle kuluçkaya yata şişmiş.Ne yapsın  anneannem ördek yumurtalarını alıp tavuğun altına koymuş.Ve işe yaramış.Laydi ördek "ne haliniz varsa görün"demiş ne yapalım Bir kaç gün annelik yapacağım onlara.

Sonra harrika bir limonata yapmış komşumuz.önce ekşidir içmeyeyim desemde karşımda kola reklâmlarındaki gibi içilince "doldurun be "dedim içelim.Sıkılmamış tüm narenciyelere!Yanına da cocopops ne iyi gider.
(Evde ne varsa artık)
Ne demiş bir limon diğer bir limona"sen sıkılmasan,ben sıkılmasam nasıl çıkar C vitaminleri ortaya"
 sarı rengine tanzim ve hürmet günü diye değiştirmek için gerekli yasa tasarılarına başlıyorum.
O zaman elimiz mahkum rengimiz sarı.
Sarı ile ilgili şiir
Gülleri sarı severim, toprağı ıslak. Türküleri yanık, şiirleri hoyrat. Havayı nemsiz çayı demsiz. Bir seni olduğun gibi, bir seni her şeye rağmen. Bir seni hala
. - Ümit Yaşar Oğuzcan 

Birde Aamir  khan'ın  onu sarıya boya diye filmi vardı.izleyemedim nasip olmadı bir türlü ama onu yeşile boya diye okul sıralarında çok çevreci hareketimiz vardır.
*****
Bazen ne kadar arasanda bulamazsın.bazende hiç aramazsın ama bir yerlerde karşına çıkacağından eminsindir.
Demişti bir arkadaşım bugünde böyle oldu 
ben rengimi aramadım o beni buldu.
Huzurlu umutlu günlerle..

19 yorum:

  1. Annelik kolay gelsin o zaman :)

    Rang de basanti , güzel bir film.Milli şuur aşılaması yapıyor hem hintlilere.

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı olsun yeni bebişleriniz, sarı sıcacık güzel bir renk:)

    YanıtlaSil
  3. Çok blog yazısı okudum, ama ilk kez ördek doğumundan söz eden bir yazıya rastladım :) Daha neler göreceğiz bakalım :) Farklı bir içerik olmuş, senden aldığım genel duygudan başka, ama kötü değil tabii ki :) Neşeli ve sağlıklı sevgilerle :) Ayrıca ördeklere de mutlu bir ömür diliyorum :) Umarım çocukluklarının kıymetini bilirler :))

    YanıtlaSil
  4. Benim de aslında gün içinde çokça karşıma çıkıyor bu tatlı mı tatlı ağızlı ördekler... paytak paytak yürürsüüün sen ne tatlısın, ördek haydi gel konuş vak vak vak vak :)))

    YanıtlaSil
  5. Ponçik ördekler çok tatlııı😊 limonlar sıkılsın dünya c dolsun

    YanıtlaSil
  6. Ördek miiii, peşine takılırlar tavuğu anne sanarlar bence :D Çok sevimliymiş.

    YanıtlaSil
  7. Benim de aklıma ilk gelen çirkin ördek yavrusu masalı oldu. Demek böyle oluyormuş dedim. Ördekler çok şirin ama. Geçen burada da vardı. Evin yakınında caddeye bir dk. yürüme mesafesinde kasap bir kümes yapmış, içinde ördek yavruları. Keşke sevseydim. Ama işte korona günlerinde insan cesaret edemiyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Ya o nasıl tatlı bir şeydir öyle. :D Bayıldım ördeğinize. Amir Khan'ın filmini lise de izlemiştim ben de harikaydı. Mutlaka izleyin derim.

    YanıtlaSil
  9. Sari ustune hic dusunmemiztim... cok notr bir renk gelmistir hep; ama farkli bir gozle bakmaya yoneltti yaziniz beni :)

    YanıtlaSil
  10. ha haaaaa çok minnoş yazı çok sevimliiii :)

    YanıtlaSil
  11. Allahım ne tatlı ördek.. 😊

    YanıtlaSil
  12. Sarı enerjisi yüksek bir renk, senin enerjinde yüksekmiş demek ki o seni bulmuş....

    YanıtlaSil
  13. Yaa ne kadar tatlı, mutluluk verdi bizlere de :))

    YanıtlaSil
  14. Ördeklere bayılıyorum, bizle fotoğraflarını da paylaş bol bol :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende cok paylasmak istiyorum ama nazar değer diye korkuyorum

      Sil