6 Nisan 2020 Pazartesi

Muzlu aforizma

bir akdeniz şehrinde yaşayan küçük ben  için kişiliğimin getirdiği "sevdiğin şeyin böl parçala bırak"mantığı zaman zaman komik ve bir o kadar absürt olaylara yol açmıştı.
muz mevsimi başladığında deli gibi muz yediğimiz için annem buzdolabın üzerine koyardı.Çok kabız olmamız için.Fakat ben aklımın yeni yeni türlü hinliklere çalıştığı bir yaz bir sandalyeye uzanıp o muzları kaçırmaya başlamıştım.Hal böyle olunca kaçınılmaz kabızlık baş göstermiş.Ağrı sancı ve ilaçlarla dolu bir dönem başlamıştı.Ne kadar yediysem yada çoçuk aklımla ne kadar çok acı çektiysem artık bir daha muz yememeye ant içmiştim.Yaklaşık 10 yıl falan hiç muz yemedim son bir kaç yıldır yeni yeni ilişkimiz düzeldi.Ama hala bir soğukluk vardır.
diyeceğim şey şu aslında hiç sevmesem de istemesem de böyle bir huyum var bir şarkı mı sevdin dinle,dinle,dinle taaki bir daha duymak istemeyene kadar.
Bu huyumu eğitmek ve bana olan kötü etkilerinden kurtulmak için çabalıyorum.Son zamanlarda da deli gibi blog okuyup kitap okumayı sallamadığımı fark ettim.O yüzden blog girme işini hafta sonuna attım önce ki gibi.
zaten sosyal medya kullanmıyorum.Ama şu dönemde herkese psikolojik destek vermek adına durmadan mesaj yazmaktanda gına geldi.Bu wpden hal hatır etme işini mesajlara cevap verme işinide akşam yatmadan önceye bıraktım.Annem hep der çok önemliyse arasın :)
sonra her yıl yaptığım 21 bitmeden yapılcak 21 şey listemi yapmayı bırak yazmadım bile.
Doğum günüme 3 ay kaldı.Ev içinde yapabileceğim maddeler belirleyip yapmaya başlamalıyım
fakat güzel bir karar aldım
benim için büyük inasanlık için oldukça küçük bir adım atıp  uyku düzenimle ilgili bir değişiklik yapmaya karar verdim.Her sabah 5.30 ta kalkmak.Sabah vakitlerinde aşırı verimli bir insan olduğumuz bir kesin.Sabah 10 da kalktığımda o gün ip yumağı gibi karman çorman oluyor.Gecede pek verimli bir işle geçirmediğimi düşünürsem bu düzene alışırsam yaşamıma çok şey katacağı kesin.
.bu sabah direndim ne olursa olsun yatağıma gitmeyceğim dedim ve sonuç koltukta sızıp kaldım 8.20 de uyandım.Neyse ilk gün için yine iyiyidi.
Uyanık kalmak tek iş değil uyanıkken ne ypacaksın o da önemli bu yüzden şöyle bir plan yaptım.
  • aç o güzel gözlerini başla güne
  • demle yeşil çayını,hazırla detoks'unu
  • hadi biraz gevşe ,esne, spor yap
  • yapılacakları yaz
  • ingilizce,ispanyolca pratik yap
  • makele oku,beyin jimnastiği yap
  yapacaklarını yazma benim her zaman ölüp bitiğim bir olaydır.Uyanır uyanmaz o gün yapacaklarını yazmak cidden çok iyi geliyor.Büyük,küçük ne varsa döküp beynimi rahatlıyorum.Resmen beynim kusuyor ne var ne yok.Arkasında gelen o güzel rahatlama.şimdilik bende işler böyle.Birde yeni bir heves Mediumda hesap açmayı düşündüm.kullanan var mı  sormak istedim.
siz saat kaçta kalkarsınız?uyanınca neler yaparsınız? 

13 yorum:

  1. Muz benim en sevdiğim meyve! Şimdi görünce canım çekti doğrusu :)
    Benim de uyku düzenim yerle bir olmuş durumda. Ben uyandığım saati söylemeyeyim en iyisi çünkü şok geçirmenizi istemem. Olabilecek en geç saate kadar uyurum kısacası. Hatta uyandım mı yataktan çıkmak istemem ve bir daha uyurum. :D
    Umarım istediğiniz hedefe ulaşıp uyanabilirsiniz. Kendinize çok iyi bakın musmutlu kalın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylül ne güzel bir yorum bu tesekur ederim.sende kendine iyi bak

      Sil
  2. Ne güzel bir post olmuş keyifle okudum. 5.30 da kalkma düşünceni de tebrik ederim. Dilerim başarabilirsin. Son zamanlarda 3, 4 gibi uyuduğumdan benim için atması zor bir adım tabi.. Ama dilerim bende tekrar güzel bir uyku düzenine geçebilirim :)

    YanıtlaSil
  3. sosyal medya, whatapp çok zaman alıyor, içi boş muhabbetler. ama kitap okumaktan kolay geliyor sanırım, ben de kendimi alamıyorum..5.30 da kalkmak bana çok ütopik geliyor, umarım yapabilirsin :)

    YanıtlaSil
  4. Muzu bizde çok seviyoruz:)
    Yazmak benim de iyi bir motivasyon kaynağım :)

    YanıtlaSil
  5. Muz, çikolata ve yanına çilek vazgeçilmezim oluyor. :')
    Kendine hedefler koyman çok güzel. Bu aralar evde olunca ben de uyku düzenimi bozmuş durumdayım. -,- Sabahın ilk saatleri en verimli anlar dediğin gibi. Ve geç uyandığım günler benim için de verimsiz geçmekte. Dilerim kendine koyduğun hedefleri başarırsın. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekur ederim Tugcecigim bu güzel temenniler için♡

      Sil
  6. Muzlu aforizma güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  7. Muzu ben de çok severim :)
    5,30da kalkma fikri bana çok çılgınca geldi ama umarım hedeflediğin şeyleri başarırsın. :)

    YanıtlaSil
  8. aaa ben de ingilizce ispanyolca çalışıyorum:))
    5.30 biraz erken değil mi? Bari 7 olsa:))

    YanıtlaSil
  9. Yapacakları listeleyip yaptıktan sonra işaretlemeye bayılıyorum! Aynı şekilde erken kalkmak benim de hayatımın temel taşlarından biri diyebilirim. Kendimi bu ara bayağı saldığımı hissediyorum. Ben de senin gibi birkaç hafta filmlere çok sarmıştım şimdi ise dizilere bir baktım ki kitap okumuyorum! Yazın bana bayağı bir motivasyom sağladı. 5.30 insanı değilim ama akşam erken yatmayı becerebilirsem ben de yarın erken kalkmaya başlayacağım,teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. piki piki hadi yap hepsinii. o fotidekini aynen dapcam. muzla kahve. muz ve çikolata. en sevdiğim şeyler yaaa. muz yerken en az 3 5 tane yeriim :)

    YanıtlaSil