13 Haziran 2019 Perşembe

Yaşamak Bir Ağaç gibi..

Daha önce hiç shinrin-yoko kelimesini duydunuz mu?
Japonca bir kelime.Orman terapisi de denilebilir: Huzura kavuşmak, dinlenmek ve mutlu olmak için ormanın derinliklerine dalmaya deniliyor.Bir nevi orman banyosu yani.
Biraz daha açacak olursak; Japonya’da 80’li yıllarda “Duyularınızı uyandırın, zihninizi rahat bırakın” mottosu ile hayata geçen Orman Terapisi, bugüne kadar gerçekleştirilen birçok bilimsel araştırmayla, ağaçların salgıladığı “fitonsit” isimli partiküllerin insan sağlığına olan olumlu etkisi kanıtlandı ve Japon Sağlık Bakanlığı shinrin-yoku’nun (orman terapisi) tıp literatürü içinde değerlendirilmesini sağladı.
Bende hazır orman bulmuşum bir orman banyosu yapayım dedim.Akan suyu ,kuşların ötüşünü dinlemek insanı gerçektende çok rahatlatıyor.
Birde Japonların bir kelimesi daha var "Komorebi"Ağaç yapraklarının arasından süzülerek geçen gün ışığı, ışık demetleri anlamına geliyor.
Ormana gittim; çünkü bilinçli yaşamak istiyordum. Hayatı tatmak ve yaşamın iliğini özümsemek istiyordum.-Henry David Thoreau
Nazım Hikmet'in bir şiiri ile bitirelim o zaman. Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine, bu hasret bizim...

6 yorum:

  1. Fotoğraflar çok güzel. Bilgiler için teşekkürler. Bloğunuza izleme ve mail takip butonları koyarsanız daha rahat takip edebilirim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. merhaba takip butonunu koydum.Buralarda yeniyim tavsiye ve yorumun için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Merhaba
    Bloğunuzu takip ettim . Bloğuma beklerim . İşinize yarayacak etkinlikler var katılmanızı öneririm teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Blogunuzu takibe alıyorum ;)

    YanıtlaSil